Eindelijk weer een blogje

Eindelijk weer een blogje.

Na de jaarwisseling werd echtgenoot ziek – keelontsteking – en daarna kreeg ik het te pakken. Daarna gingen mijn ouders verhuizen dus ook daar moesten we veel energie in steken. Nu deze week hebben we gebruikt om weer op "gang" te komen, om weer de gewone dingen te kunnen doen. De boodschappen, het huis, de was… de gewone dingen dus.

Natuurlijk zijn we nog steeds in afwachting van ons meubilair. Het wil maar niet lukken, eergister kwam er een email dat de levering weer een week was uitgesteld. Wegens problemen met de leverancier… Na een boos telefoontje bleek dat het zelfs wel eens zo kon zijn dat de kasten en de eethoek zelfs een weekje eerder zou kunnen worden afgeleverd. whow.. maar….. eerst zien en dan pas geloven.

De nieuwe auto zou ook eind deze week (morgen) worden afgeleverd. Een telefoontje van de garage moest ons leren dat ook dit uitgesteld zou worden. Maar, dat is niet zo erg, met een nieuwe vorstperiode in het vooruitzicht is rijden in de oude auto wel iets beter. Een deukje in de nieuwe zou niet zo heel leuk zijn…

Het gewone leven is weer op gang, het schilderen is weer begonnen. Deze serie lessen gaan we besteden aan portretschilderen. Kjelt en schoonmoeder heb ik al op doek staan. volgende week na de 2e les maak ik een foto en zal ik hier plaatsen.

En dan het quilten !!!! jaja, na mijn afkicken van de Dear Jane ben ik verder gegaan met de antieke quilt. De tweede antieke quilt. de eerste ligt even stil. De tweede is voor een schildervriendin die hem graag als grote tafelloper wil gebruiken. Ook daarvan zal ik een foto maken en plaatsen. Mijn eigen antiekje ligt dus even stil.
Elke avond zit ik braaf te handquilten aan de bom van Guute. Het middenblok is is bijna klaar. nog 3 draadjes.. Natuurlijk heb ik nog een blokje gemaakt… maar dat kan ik niet laten zien.

Sinds 2 dagen hebben we een nieuwe kook methode..Aktifry
Van Tefal hebben we een aktifry gekocht, je kunt er vanalles in bakken en braden, koken.. zonder of met heel weinig olie. De frietjes waren heerlijk (met sla) en vanavond hebben we kipshoarma met 2 paprika’s en krielaardappeltjes in de pan gemikt, na 20 minuten was het heerlijk..

Zonder al te veel inspanning een heerlijke maaltijd, daarbij weinig vet of olie… gezond dus. Volgende keer een maaltijd met vis proberen….

2 Reacties

  1. Zo zo, braafjes …. dat hoor ik graag! Ben benieuwd naar je antieke voor je vriendin. Krijgen we geen fotootje te zien?
    En succes met alle nieuwigheden: ook die waar je nog op wacht.

  2. Dat was véél om bij te praten, hé!

Geef een reactie

