Na rugpijn komt zonneschijn???

Na een roerige week vol rugpijn gaat het nu weer eens stuk beter. Vorige week kon ik bijna niet meer bewegen, niet zitten of opstaan. Vreselijk. Dan is het een ellende alleen te zijn.

Die rugpijn kwam niet vanzelf. Ik had het plan opgevat om te behangen in mijn hobbykamertje. Dat plan had ik al vele jaren maar het kwam er niet van, te veel gedoe, te veel werk etc. Maar nu moest het er gewoon toch van komen. Dus met een plamuurmes en natte lap alle bouwbehang (jaaaaa dat zat er al 13 jaar op!) er af gehaald. Natuurlijk eerst de kalax kasten weggeschoven (niet leeggemaakt want daar was geen ruimte voor) en dan daarachter lekker behang afkrabben.

Dat ging lekker, de muur was redelijk snel kaal. En dan het behang erop !! 7 rollen had ik gekocht en een emmer plakmiddel was er nog wel. Dus begonnen. Het was behang met een verspringend patroontje, allemaal vegen, linksom en rechtsom, geen veeg was gelijk. Na 3 rollen ben ik er nog altijd niet achter waar het patroon ophoudt en waar het begint. Maar ik heb het er gewoon opgeplakt. Bijna de hele wand is gedaan en de laatste baan moest er nog op. Toen wilde ik even een plintje terug vastschroeven.. dat ging zittend op een krukje in een “houding onmogelijk” en het schoot zomaar in mn rug. Een hete douche, smeren met een warmhoudend goedje en de warme lamp… het mocht niet baten… Deze ellende duurde echt een week.

Maar nu, het gaat beter en weer goed. Vandaag weer lekker een rondje gelopen, niet ver maar het begin is er weer.

Natuurlijk heb ik ook nog wel wat kunnen handwerken. Mijn kleine naaimachientje op tafel (in de woonkamer want de hobbykamer is nog niet klaar) en daar wat blokjes aan elkaar gestikt van een BOM en van huisjesblokken.

Ben blij dat ik weer een beetje mobiel ben en weer wat kan doen… wat is een mens onhandig met een zere rug…

Oja, er zijn kleine plannen om weer naar Amerika te gaan… Na het reisje met Yvonne van Rijn naar Amish land smaakt het naar meer… Naar een andere quiltshow in een ander gebied… mmmmm plannen maken is leuk !! dus nu maar sparen, sparen en sparen…

4 Reacties

  1. Heee ingrid

    Wat een narigheid met je rug. Ja en alleen dat is altijd een dingetje. Ik ga iedere 2 jaar naar amerika. Maar zelf organiseren dat is het leukste hoor. Alsik je ergens mee kan helpen, hoor,ik het wel

    Gr marion seijmonsbergen

    >

    1. dank je wel Marion, als we hulp nodig hebben hoor je dat zeker !!!

  2. Wat fijn dat het veel beter gaat met je rug! Beide quilts worden prachtig!

  3. oei die rug, veel beterschap!

Plaats een reactie