Stof, stoffen en stofjes..

De afgelopen dagen heb ik me bezig gehouden met stoffen. Stof voor kleding heb ik gekocht op de stoffenmarkt in de regio. Heel mooie lapjes gekocht voor een jurk, voor een rokje, voor shirts en wat broeken.kledingstoffen Ik kan voorlopig even achter de naaimachine. Alleen nog “even”  wat patronen uittekenen met het Lutterloh systeem wat ik ook aangeschaft heb. Een flinke lap pitjeskatoen ligt klaar om een patroon uit te proberen voor ik de schaar in mijn mooie nieuwe stoffen zet. Het is toch altijd even afwachten hoe een patroon uitpakt. Met het nieuwe systeem zouden de patronen echt op de juiste maat getekend kunnen worden en zou het dus ook moeten passen. Inmiddels 2 bloesjes gemaakt, beetje wijder vallend model, en die zitten echt heel goed.

En om nog even bij stoffen te blijven…. Mijn grote bak met Thimbleberrie stoffen heb ik eens goed bekeken. Van een groot deel van deze stoffen heb ik mijn “antieke” quilt (patroon van Guute) gemaakt.2011_08070161
Een supergrote quilt is het geworden, het doorquilten gaat langzaam. De stof voor de bies heb ik apart gehouden. Van de resterende stoffen ga ik afscheid nemen. Ik heb op Facebook in een stoffenverkoopgroep  de boel aangeboden. Ik hoop op een verkoop in 1 keer. Als ik alle lappen apart op de foto moet zetten en moet uploaden ben ik 2 dagen bezig. (het is ruim 22 meter). Ik hoop dat het lukt !!20150417_175239 20150417_175311

Geef een reactie

