Dagelijkse archieven: 8 april 2015

Featherweight Koffertas, koffertjes en andere zaken

De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van de Featherweight Koffertas. Het patroon was klaar en kon verkocht worden. Inmiddels zijn er al een aantal op de post gegaan en vandaag was de eerste download via mijn Etsy winkeltje. Een mijlpaal dus !!

Ik kreeg toestemming van Dorien om een foto van haar koffertas te plaatsen op mijn blog, dank je wel Dorien. De koffertas is heel goed gelukt en de gebruikte stof is zo mooi !!

koffertas dorien 1 koffertas dorien binnenkant 2 koffertas dorien matje en sleeve

Het patroon wordt op dit moment in Amerika getest door een naaister en dan kan het daar ook verkocht worden. Spannend allemaal.

Intussen waren er nog lessen bij Quiltshop Leur voor het quiltkoffertje en de dames die daar waren hebben nu ook heel leuke koffertjes en gaan er zeker nog meer maken. Zo leuk als men enthousiast is.
Op 20 april ben ik bij Aztec-Rose-Crea  in Zwijndrecht, dan gaan we onze naaimachientjes smeren en klein onderhoud geven. Natuurlijk  maken we dan ook wat met de machine voor de machine. (de pakketjes moet ik ook nog even maken..)

Volgende maand (30/5) ben ik bij Wendy Vosters voor een workshopdag Featherweight Koffertas maken. Voor die dag moet ik nog een aantal geborduurde featherweightjes maken. Het vilt was al besteld en is ook binnen.
Wat een drukke dagen maar zo leuk !! ik heb er zin in !!

Tussen alles door waren er nog wat vergaderingen voor de VvE en heb ik nog achter de naaimachine gezeten. Het resultaat is een Necessary Clutch Wallet.
NCW 1 NCW 2 open

Ik ga er zeker nog wel 1 maken !!

Maar eerst nog eens wat kleding maken, patroontekenen gaat met het Lutterloh systeem wel goed. Mijn bloes was goed gelukt. Als volgende staat een lange broek op mijn lijstje. Morgen maar eens patroon maken en een “pasmodel” maken van pitjeskatoen. als dat goed zit kan ik er een maken van duurdere stoffen.

