Tijd voor een blogje

Jaaaa, het is weer tijd voor een blogje. Lang geleden alweer..

CW 40Blokje nr 40 van de Civil war is klaar en inmiddels voorzien van 2 randjes sashing met het hoekblokje. Het zit al aan de 4e rij vast. Nr 41 is in de maak.

Met de machine heb ik een stroken quiltje gemaakt waar ik het Baptist Fan patroon op wil quilten – gewoon om eens uit te proberen hoe dat gaat.

Een mal gemaakt van karton van een pizzadoos.mal baptist fan 1Met een passer een mooi rondje gemaakt van 22 cm doorsnee. Daarna in 8 vakken verdeeld.
mal baptist fan 2Hierna nog wat lijnen getekend en dan met een hobbymesje een randje uitgesneden. Nu kan ik de lijnen overnemen op de quilt met een blauwe ” verdwijnstift”.
Morgen ga ik proberen met de machine te quilten.

In mijn kast stond nog een doosje met daarin lapjes met aan elkaargezette driehoeken. Daarvan heb ik hourglas blokjes gemaakt. 100 zijn het er !!hourglasblokjes1

Hier is het nog een bende maar inmiddels zijn ze op maat gesneden en liggen klaar om weer verwerkt te worden. Geen idee wat ik ermee ga doen, misschien wordt het ook weer een klein quiltje om het doorquilten van een speciaal patroon uit te proberen.

 

Eén reactie

  1. Ik werk met twee verschillende taartroosters, de ene is spiraalvormig, de andere heeft cirkels: echt heel gemakkelijk, keuze genoeg welke lijn je volgt! Cirkeltekening en lijnen uitsnijden overbodig…

Geef een reactie

