Pollepels en meer

pollepels klaar !!Eindelijk is het schilderij met de pollepels klaar. Het komt hier in de keuken te hangen. Nog even laten drogen en dan kan er een haakje in de muur. Het volgende schilderdoek staat al klaar op de schilderschool van Ton Kouwenberg, het eerste laagje verf zit er al op.

pineapple Dit is mijn quiltwerkje van eergisteren en vandaag. Na een dagje in de winkel geholpen en een les gegeven te hebben kwam ik er niet meer toe. Vandaag nog even wat reepjes stof gesneden en al wat genaaid. De machine moest de juiste instelling krijgen omdat de naad exact 0,5 cm moet zijn. Alleen dan is het mogelijk om de pineapple blokken zonder ondergrond te naaien.
Jaren geleden -ik denk al 15 jaar geleden- tijdens een les in Den Haag geleerd. Alle aantekeningen zaten nog in de doos compleet met de strookjes stof. Hier alle rode en creme/gele stofjes, zo heb ik ook nog een groene strookjes voorraad. Heel precies werken en snijden is van groot belang. De stroken zijn 3 cm breed, er blijft 2,5 cm van over in de pineapple. Zes blokken zijn klaar. Er is voorraad voor nog een flink aantal. Ik zie wel hoever ik hiermee kom en wat het gaat worden.

Vanmiddag waren we even bij zoon en zijn gezinnetje.. natuurlijk moest er even een foto gemaakt worden van Chayenna met haar mooie prinses kroon op !!image

Eén reactie

  1. Wat een geluk dat de beschrijvingen nog bij de lapjes/blokjes zaten, scheelt weer nameetwerk. Leuke blokken!

Geef een reactie

