Oude meesters en LE in Wassenaar

Dinsdag waren we met de schilderschool naar het Rijksmuseum in Amsterdam. Een prachtig gebouw !!SAM_0844 zo af en toe moet je ook eens naar boven kijken.
En toen we eenmaal binnen waren -ging heel snel want we hadden een soort van E-tickets- kregen we een gids toegewezen die met ons snel naar de afdeling met de “oude meesters” ging.

Daar uitleg gekregen bij een flink aantal schilderijen. SAM_0867 Vermeer, SAM_0853 Natuurlijk Rembrandt (Joodse bruid)SAM_0849 en zoveel anderen. Het was een lange middag genieten. De avond werd afgesloten met een diner bij de Ara.

Sinds dinsdag (ik wat later) passen we op in Wassenaar. Een klein hondje Abbey -een Cairn terrier- loopt hier rond en vraagt dus onze aandacht, ze speelt graag met een balletje. Wij gooien dat balletje weg en zij haalt het weer op.

Heerlijk hier, lekker zonnetje en een fantastische grote tuin.SAM_0890 SAM_0886 Hier mijn vorderingen met de Love Entwined quilt. De donkerrode hartjes liggen er nog niet op, wel de grote motieven met de blaadjes. Qua kleur denk ik wel dat ik op de juiste weg ben. Vanavond wil ik proberen om weer wat applicatie werk te doen.

Vanochtend  was het mistig. Tijdens het vroege uitlaat rondje zag ik 4 reeën in het weiland verderop. Vandaag heb ik wat rozen geknipt voor in een vaasje en verder alleen het hondje uitgelaten. Morgen zien we wel weer verder.

 

 

Eén reactie

  1. wat een mooie omgeving Ingrid en wat een mooie quilt ben je aan het maken. Het lijkt wel borduurwerk. Veel plezier in de woning en er omheen.

Geef een reactie

