Gisteravond laat waren we weer terug van weggeweest. Terug van onze trip naar Sainte Marie aux Mines. Woensdag zijn we vertrokken naar een B & B in Destelbergen. Prachtige lokatie, aan een toch tamelijk drukke weg maar daar was niets van te merken. Een soort van kleine oase.

SAM_0640Na een heerlijk ontbijtje om kwart voor 7 konden we om half 8 in onze bus stappen richting St. Marie aux Mines,  een lange rit maar met prima entertainment. We kregen een werkje te doen. Brigitte had ons opgegeven 2 driehoeken mee te nemen van stof en natuurlijk naald en draad en 3 knopen. SAM_0647

Rond half 4 kwamen we aan op de eerste lokatie tentoonstellingen, in Liepvre (spreek uit Liëvre) en zo konden we ook naar Rombach. 2 kleine dorpjes waar in de plaatselijke kerken mooie ART-tentoonstellingen waren ingericht.

Om half 7 werden we in een dorp weer opgepikt door onze bus en reden we naar ons hotel in Selestat. Aldaar ingechecked – we kregen onze sleutel en de melding dat onze kamer op de 3e etage was. Omdat er al een hele horde dames met koffers en tassen stonden te wachten in de lobby voor het liftje zijn we maar gaan lopen. Pffff… toch een hele klim als je dat niet meer gewend bent.

Het diner was bijna aansluitend, heerlijk om iets lekkers voorgeschoteld te krijgen. Een salade vooraf, een soort van gekookte kip in een glibberig vel met een sausje en witte rijst. Als toetje een diep bord crème brule.

Zo heel veel gezien en gehoord, prachtig werk gezien en ook werk waarvan ik dacht dat de maakster nog maar eens een paar lesjes moest krijgen…. Maar ja, dat is altijd en op elke tentoonstelling.
Heb van heel veel quilts foto’s gemaakt. ook wat sfeerfoto’s, wat een mooie dorpjes.. veel bloemen en kleur.

SAM_0683SAM_0678SAM_0723SAM_0667SAM_0715-001SAM_0708SAM_0703SAM_0690-001( een kleine greep uit  mijn160 of meer foto’s SAM_0693

 

Er hing deze keer heel erg veel art. Echt heel erg veel.

In mijn beleving heb ik alleen maar traditioneel werk gezien in de Amish en Mennonieten tentoonstelling en bij de antieke quilts van Petra Prins.

In sommige artquilts waren ook wel wat gepatchte delen maar het was toch wel veel raw edge appliqeren, tulle, en draadjes en pluisjes opgenaaid met een zeer snelle naaimachine.

Maar okay, veel mensen vinden het prachtig. Bij veel quilts heb ik ook wel staan kijken naar de wijze waarop ik dacht dat het gemaakt was… niet omdat ik het mooi vond maar gewoon de techniek erin zoeken.

Het commerciële deel was ook bijzonder groot, veel winkeltjes, veel demonstraties. Het terrein was verdeeld in een aantal zalen/tenten en soms kwam je ergens waar je nog niet geweest was – gewoon door een keer links te gaan in plaats van rechtsom te lopen. Maar na 3 dagen weet je ook daar je weg wel te vinden.

De prijzen die men vroeg voor de stoffen waren echt te gek hoog. Een FQ voor 5 euro !!! ik weet dat stoffenprijzen omhoog gegaan zijn maar zo hoog??… en dan ook nog eens FQ van 45×55 cm… reken je winst als winkelier maar uit pfff….

Natuurlijk heb ik ook wel dingen gekocht hoor, wat attributen voor  tassen maken, een leuke bol wol voor een sjaal en wat klossen garen en nog wat van dat ongeregeld spul. En ik heb nog 2 stofjes voor mijn LE quilt kunnen scoren. In de kleur aqua. Daarvan had ik maar 2 lapjes en ik wil die kleur toch wat vaker terug laten komen. Deze lapjes kwam bij Petra Prins vandaan… Er was nog 1 kraam die leuke stoffen had voor leuke prijzen en wanneer je 11 FQ (echte van 55×50 cm) nam was dat 25 euro.. dus niet gek he..

De komende blogjes ga ik nog wel wat foto’s plaatsen. Het geeft een indruk van de sfeer (heb zeker niet alle quilts op de foto gezet….) En nu mn boeltje uitpakken en wassen en strijken natuurlijk !!

 

3 Reacties

  1. Heerlijke dagen hé.
    JA hoor ben al een beetje bekomen.

  2. ha Ingrid, wat zul je gesmuld hebben. Het was dus net als waar wij naar toe zijn gegaan, veel textielbewerken binnen het quilten en de originele quilts in de minderheid. Fijn dat je toch hebt genoten en ik buig me er over hoe je dat dingetje in de bus met maar 2 driehoeken hebt gemaakt. Daar wil ik wel meer over horen. De foto’s zijn prachtig en ik kan me voorstellen dat je er moe van bent. Op naar de volgende bee.

Geef een reactie

