Horen, zien en ….

Na een vrij drukke week weer even wat tijd voor onszelf. Vorige week stond in het teken van het overlijden van tante en alles wat daarbij kwam kijken. We hebben ook kunnen helpen om de uitvaart te verzorgen. Het was mooi en goed.

Tante overleed vorige week maandag en vrijdag was de crematie dienst.

Zo af en toe gaan we nog wel even bij oom langs om zijn zaken te regelen, er komt zoveel op de man af en als je 89 jaar bent kan dat allemaal wat veel zijn.

 

Maar nu dus weer terug bij het gewone, bij lezen, quilten en schilderen. Otto leest, we kijken tv (films want de upc box moet weer terug omdat het niet zo lekker werkt) en tussen dit alles door ben ik druk met de Love Entwined appliquaties. Nu druk met de bloemetjes. Net alle blaadjes geknipt en ze worden nu met de lijmpen omgevouwen zodat ze daarna op de top geappliqueerd kunnen worden.

Tijdens de laatste weken was er geen tijd om even langs de winkel van Schoonenberg te gaan. Mijn “hoortjes” mochten even voor een doorsmeren en olie verversen beurtje. En omdat we toch in het winkelcentrum waren zijn we bij Pearl mijn bril even laten nakijken. Ik verdacht de glazen van vlekken. Poetsen met het juiste doekje hielp niet, alles bleef z’n beetje wazig. Dus dat gezegd hebbend moesten mijn ogen even worden nagekeken. Oogdruk was prima – dan even sterkte nazien. En ja, dat was achteruit gegaan.. behoorlijk achteruit gegaan!! en dat binnen een jaar.  Deze bril is van november 2011 en kreeg in september 2012 al nieuwe glazen omdat de ogen minder waren geworden. Dat zou dus nu in augustus 2013 weer moeten gebeuren. De opticien raadde me aan een afspraak met de oogarts te maken. Hij dacht aan staar. Beginnend weliswaar.. maar toch staar.

Pfffff….. ik moet er niet aan denken, het moet eerst erger worden wil men er wat aan doen.. dat heb ik gelezen. Maandag ga ik een afspraak maken met de oogarts, voor deze maand staat er een week wachttijd. Afwachten dus. Ik wil wel kunnen quilten hoor !!!

 

Geef een reactie

