Jumbo en koffertje met het venijn in het staartje

Net terug van het boodschappen doen. Bij de Jumbo even tegen de verkoper op de fruitafdeling gezegd dat we 4 appels weg hebben moeten doen omdat ze helemaal bruin waren geworden. De verkoper liep gelijk naar de appels en hij pakte een zak om er nieuwe appels in te doen. Hij vroeg hoeveel we er wilde hebben.. we hebben gezegd dat we er 4 hadden weggegooid. We moesten maar even doorgaan naar de kassa en we zouden de appels aangereikt krijgen. Toen we bij de kassa stonden kregen we een mooi tasje met VEEL meer dan 4 appels. Alleen maar omdat ze tevreden klanten willen houden !! Jumbo, heel goed hoor. Behalve die appels zat er in het tasje een netje met mandarijnen, komkommer, broccoli, 3 paprika’s !! we kunnen dus vooruit..

En nu weer op de luie stoel, verder met het afbiezen van mijn nieuw koffertje.
Begonnen bij Marion D – na een leuke dag konde we weer verder met het afwerken. En nu liggen ze dus op mn tafel, zover klaar dat het biesje verder vastgezet kan worden. Over dat biesje schrijf ik later nog even een blogje.

Maar het venijn zit in het staartje !!

Deze foto is van de binnen-onderkant v an het koffertje. het is behoorlijk diep zodat er veel in kan.koffertje binnen-onderkant af Hier de bovenkant van het koffertje. Het geborduurde lapje heb ik in de thee geverfd, het was ooit spierwit. Het borduurpatroontje en lapje kreeg ik van Henny. Je ziet Henny dat het gebruikt is !!

koffertje  bovenkant afMaar het venijn zit in het staartje – zo ook met dit koffertje. De rugkant heeft een lap die over de ritsen valt. En die moet aan beide delen -dus boven- en onderkant- vastgenaaid worden. En dat valt niet mee. Dus eerst naai ik de bies tegen, het achterste stuk laat ik los zodat ik het later nog even verder los kan maken en de buitenkant en de binnenkant van de achterflap mee vast kan naaien. Misschien kom ik daar vanavond nog wel verder mee.

 

 

 

 

Chayenna achter op de fietsHad ik deze foto al laten zien??? Chayenna achter op de nieuwe mama fiets van Nadine. Dit was op de terugrit van Barendrecht naar Zwijndrecht. Ze vond het prachtig. !!

 

 

Eén reactie

  1. weer een knap staaltje handwerk. Wordt het een reiskoffertje voor Chayenna?
    Leuk hé dat fietsen, ik zie dat Nadine ook zo’n grote fiets heeft. Ik ga zo straks ook weer mijn stalen ros pakken.

Geef een reactie

