Weer wat dagen verder

Weer wat dagen verder, het handquilten gaat langzaam maar dat is normaal. Ik werk aan het middendeel van de antieke quilt. Ga kruislings tussen de blokjes door. Werk er ook alleen ’s avonds aan. 01 - quilten antieke

Overdag doe ik andere dingen.

Met de naaimachine heb ik een soort van klein tasje gemaakt met de borduurunit aan de machine. Het is een in-de-ring patroon. Alles wordt met het borduurpatroon genaaid, reuze makkelijk. SAM_0195 SAM_0194 SAM_0193Er is een groot ritsvak aan de achterkant van het tasje. In de flap zit een ritszakje en daaronder is ook nog een ritszak.

Dit tasje leek me handig mee te nemen als ik weer eens met een quiltreisje meega !! De portemonee kan erin en ID of paspoort en natuurlijk de mobiele telefoon. Er hoeft dan niet een grote handtas mee maar kan het kleine huisjesrugtasje mee.  De stofjes voor dit tasje heb ik gekregen van haar en heb ik eerder gebruikt in een paar uiltjes naaimapjes. Nu heb ik nog een paar kleine stukjes en ik denk ook die verwerkt worden als hexagonnetjes.

De One-block-wonder quilt is klaar alleen moet er nog een biesje aan de onderkant gezet worden. Dat wordt een onderkant met punten en is wat lastiger te be-biezen. Het is het volgende werkje met de machine.

En dan kan de volgende UFO aangepakt worden !!

Geef een reactie

