Klaprozen en oppas

Sinds afgelopen donderdag passen we op een klein hondje, een terrier soort, een lief beestje. S’avonds klautert ze via de armleuning van de stoel op schoot, ongeacht of daar iets ligt. Ze keek heel raar naar mijn doosje met hexagonnen en piepte net zolang tot het doosje op tafel staat zodat zij op schoot kan gaan hangen.

Abby op schoot 

Het werken aan mijn hexagonnen vordert ook aardig. Heb inmiddels 2 bloemen aan elkaar gezet ent wat groene hexen ertussen. Moet eens zien of het zo de hele quilt verder gaat worden of dat ik er toch iets anders van ga maken. Voorlopig moet ik er nog wel een flink aantal witte hexjes voor maken.

hexabloemenEn dan mijn klaprozen. Ook daarvoor een update. Tijdens het oppassen is er voldoende tijd om ook daar wat aan te prutsen. De bloempatronen zijn overgetekend op freezer papier, uitgeknipt en gesorteerd.  Voor de bloemknoppen heb ik de stofjes al uitgezocht en geknipt, opgestreken en omgeregen. Voor de stengels wil ik wat strookjes met de biasmaker proberen te maken en dan daarvan steeds de te gebruiken stukken knippen.  Nu nog de klaprozen zelf en de kleinere bloemen, nog een arrangementje proberen te maken en dan kan ik beginnen met het appliqueren.

knoppen

 

Eén reactie

  1. Wat een schattig hondje. Lekker genieten

Geef een reactie

