Klaprozen en een kleuropfrissen

klaprozen klaarDe hoeken netjes in verstek genaaid nu aan de top gezet. Het begint er nu echt op te lijken. Het rode biesje is maar een halve inch maar geeft toch net de verbinding tussen de waaiers en de 8 punten. In de zwarte hoeken (die natuurlijk nog wel netjes op maat moeten worden gesneden) komen nog wat klaprozen geappliqueerd. Dat is het volgende klusje. Tekenen van de malletjes op freezerpapier en dan stofjes uitzoeken. Deze keer ga ik de biasmaker gebruiken voor de stengels van de bloemen. Hopelijk heb ik toch wel  groene stof voldoende om op alle hoeken te kunnen gebruiken.

Nieuwe harenVanmiddag nadat we boodschappen gedaan hadden liepen we langs de kapper. Daar moest ik nog een keertje naar toe want met de knipbeurt een paar weken geleden heb ik niet het kleurtje bij laten werken. Dat moest nog steeds. Het grijze kwam er weer goed doorheen.

Een kleine anderhalf uur later zag het er weer prima uit, ik kan weer een poosje door met een  zomers kleurtje.

Intussen lijnen we netjes door. Het boek van mev.S.Bakker ligt in de keuken op het blok en we volgen weer de recepten en aanwijzingen. Er is nog niet zoveel af in de 3 weken – een kleine 3 kilo. ene dag iets meer, andere dag iets minder. Moet gewoon wat minder vaak op de schaal gaan staan. Maar, het gaat eraf en daar gaat het om

Voor vanavond pak ik mijn hexagonnen doosje maar weer, ga nog maar een paar bloemetjes in elkaar zetten.

 

 

Eén reactie

  1. WAt is ie al mooi.
    en kleurtje bijgewerkt,hier gebeurd dat ook al eens hoor.

Geef een reactie

