Klaprozen III – update

SAM_0085Vanochtend weer even de klaprozen gepakt en weer wat steekjes gedaan om het tot een mooi geheel te maken.

Het is nog steeds een quilt (en idee) dat groeiende is. Er is eigenlijk niet echt een vastomlijnd plan of tekening. In mn hoofd wel maar of het realiseerbaar is en ook mooi is, dat is een vraag.

De waaiers zitten nu in elkaar (met de hand gestikt) en die kunnen nu aan de punten gezet worden. Maar eerst moet ik nog de delen voor de hoeken (zwarte batik) knippen en die dan aan die waaiers zetten. Dat maakt het vervolg van de hoeken wat simpeler te naaien. Anders blijf ik tegen rare Y-naden aanlopen en die kunnen alleen maar problemen geven als ze niet echt super strak in elkaar zitten.

Dus nu eerst de grote lappen voor de hoeken. Maar dan het volgende, doe ik er zoals op deze foto hierboven aan de rechterkant een rode rand tussen of doe ik dat zoals op de linkerkant niet… mmmm… dilemma….

 

 

2 Reacties

  1. Die rode rand zou ik niet doen, dan trek je hem weer vierkant. Dat heb je met je avht hoekig patroon juist weggehaald.

  2. De kleuren van de waaier contrasteren mooi met de zwarte stof. Hoe je dat dilemma moet oplossen, weet ik niet. 😉 In ieder geval veel succes!

Geef een reactie

