Klaprozen

Klaproosquiltje

De klaprozen

Het is een quiltje waar ik jaren geleden aan begonnen ben, het moest  een combinatie worden van 2 quiltpatronen uit boek van Nancy A Pearson.

Het eerste deel was niet zo moeilijk maar toen die punten er aan gezet moesten worden werd het wat lastiger. De hoeken en de breedte van de stroken was lastig te bepalen. Maar met behulp van Lies is het probleem min of meer opgelost.  Nu nog uitvoeren.

SAM_0045Zo moet het er uit gaan zien, dit zijn de mallen die ik gemaakt heb volgens de berekeningen en tekeningen.

 

SAM_0049

En hier deels ingevuld al met de punt in stof en de 2 eerste randen in kleur erbij.

Ik heb gekozen voor een perzikkleurige fossil fern en een rode Jenny Beyer stof. Daarboven komt een brede strook zwart en
op de punt onder de waaiervorm dacht ik een heel kleine piping mee te stikken zodat de waaier-kleuren niet doorlopen in de rode strook.

SAM_0047Even heb ik gedacht deze lap te gebruiken in plaats van de rode stof maar heb het idee weer laten varen,
het viel een beetje weg bij het perzikkleurige stookje.

 

 

Eén reactie

  1. Heel goed Ingrid. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Geef een reactie

