Weer een quilt af

Vandaag heb ik weer een quilt afgemaakt !!

Van een Jelly Roll heb ik een vlecht quilt gemaakt. Niet een franse vlecht maar gewoon alleen maar vlecht!! Bij een franse vlecht quilt is er een extra blokje aan de stroken gezet.

De top was al een poosje klaar maar ik was niet helemaal tevreden over het resultaat. 4 vlechten waren prima aan elkaar gezet. Maar doordat alle stukjes stof schuin van draad waren moest ik natuurlijk goed opletten dat de naden niet gingen rekken. Om dat te voorkomen had ik de naden gestikt op een strook patroontekenpapier. Kans op rekken was er niet. Maar 1 naad had ik niet op die manier gedaan. Dus die naad had extra ruimte, ging lubberen. (het patroonteken papier was op !!)

Dat heb ik uitgehaald en opnieuw gestikt om een strookje papier. Voor de rand heb ik gekozen voor een lekker roze stofje, het is geen batik maar wel een heel fijn weefsel. Eigenlijk kwam ik net een stukje roze stof tekort, ik wilde ook geen naad in de border. Heb dat opgelost door wat restanten van de vlecht ertussen te zetten in de lange kant van de border.

Het doorquilten heb ik gedaan met King Tut van Superior Thread, alle kleuren van de jellyroll komen er in terug. Het patroon is een hart met een krul erin in doorlopende vorm. In alle vlechtstroken is een hartrand gestikt.  De rand heb ik eigenlijk heel simpel gehouden, de stroken laten doorlopen in de rand.

Op naar de volgende affe quilttop !! (maar dat zal nog even op zich laten wachten)

2 Reacties

  1. Mooie Affo en goed opgelost, dat roze stoftekort! Prachtig quiltpatroon ook!

Geef een reactie

