Werkdag en meer

Vandaag was mijn laatste “werkdag” in de winkel. Het was weer rustig vandaag maar daardoor heb ik wat  “onderhoud” kunnen plegen. De rollen stof netjes recht kunnen zetten, de vloer kunnen ontdoen van stofjes (Duhhh) en natuurlijk heb ik de web-bestellingen in orde kunnen maken, de rekeningen kunnen controleren en de laatste restjes FQ gesneden.

Natuurlijk kwamen er nog wat klanten die blij weer naar buiten gingen met hun aankopen. Dat is altijd fijn. Otto bracht de grote naaimachine die later weer op de longarm tafel gezet kan worden. Dan kan er aktie ondernomen worden om de grote quilt door te quilten.

Ook heb ik vulling gesneden voor de quilttop van een van onze bee-leden. Haar quilt moet gedubbeld worden en dan kan ze aan het quilten beginnen, het is haar 10jaren project.

Morgen gaat mijn naai/borduurmachine naar de dealer voor een grote onderhoudsbeurt. Een ritje naar Rotterdam en daarna ga ik een beginnetje maken met het verzamelen van mijn vakantiespullen.
Een weekje naar Malta met moeder en zus. Er ligt al wat klaar maar er komt vast nog wel wat bij.
Mijn nieuwe patchproject ligt klaar (Civil war blokjes gemaakt met de stoffen van blueberry crumbcake van Moda) en het naaikoffertje. Nu nog maar zien of alles in de koffer past.

Oja, van de 5 fleece truien heb ik er nu 3 klaar. Geborduurd met border collies en hondenpootjes en dergelijke. Heel erg leuk.

Maandag begon ik een trui te borduren met een samengesteld patroon. Het waren 2 patronen bij elkaar die ik op een usb stick had gezet.

Het borduren moest ik na 10 garen wisselingen stoppen. En daar begon het… Woensdag wilde ik verder gaan met het patroon en toen gaf de USB stick aan dat ie het niet meer wilde doen. Ramp – ramp…het halve patroon was al geborduurd en ik moest nog verder met een deel van het patroon, een hondenkop.

Overnieuw beginnen met samenstellen van het patroon en laden in de machine. Dan de ring met de nog steeds ingespannen trui eraan en zien dat het patroon op de juiste plek verder kan gaan. Dat heeft zeker een kwartier gekost. Maar het is gelukt. De trui is klaar.

Na de vakantie verder !!! en dan volgen ook de foto’s..

Oja, het naaldenboekje voor het quiltweekend in Belgie is klaar en ik heb zelfs wat blokjes voor de blokjesloterij gemaakt !!!

 

4 Reacties

  1. Busy bee! Geniet van jullie vakantie!!!

  2. Je laatste werkdag voorgoed of alleen voor de vakantie?
    Hopelijk konden al je handwerkspullen mee. Je moet wel prioriteiten stellen hoor! ;o)

    1. Niet voorgoed hoor, winkeltje is te leuk!

  3. Ik vergat te zeggen: fijne vakantie in Malta!

Geef een reactie

