Sashiko

Sashiko, een Japanse manier van borduren.

Maandagmiddag heb ik een workshop gehad bij Atsushi Futatsuya. Een Japanse jonge man die als 4e generatie bezig was met het Sashiko borduren.

Het boek Sashiko stond al langer in mijn boekenkast, een pakketje met stof en garen lag al langer in mijn kast. Maar ik kon niet bedenken hoe ik die vingerhoed moest gebruiken en de fijne kneepjes kwamen niet bij mij binnen.

En nu is mijn proeflap bijna klaar.

Het gebruik van de “vingerhoed” is me duidelijk ik haal mijn boek eens uit de boekenkast want ik wil er nu meer van weten !!!

4 Reacties

  1. leuk werk hé? Ben er ook ooit mee begonnen en vond het heel leuk, maar ik heb het niet afgemaakt 😦 Zal het weer eens opzoeken!

  2. prachtig, erg meditatief werk, kom je helemaal tot rust, denk ik.

  3. Mooi werk,lijkt me niet zo makkelijk.

  4. Hallo Ingrid,
    leuk hoor! Ik ben zelf gek op sashiko en daarom heb ik een webwinkel met veel sashiko benodigdheden. Als je iets nodig hebt, kijk maar op http://www.japanisfun.nl
    groetjes,
    Beatrice

Geef een reactie

