Reddingsaktie en meer

Tsja, een reddingsaktie vandaag.

De strippen die tot diamanten gemaakt moesten worden heb ik niet allemaal weggegooid. Dat is toch zonde van de stoffen he? Een quilter gooit toch  zo weinig mogelijk stof weg !!!De oplossing van de gemaakte fout was als volgt:
Een diamant heb ik losgehaald op de manier dat ik 2 strippen stof aan elkaar over hield. Op de losse kant van die twee strippen heb ik een klein randje afgesneden. En dat bij elke set strippen zo gedaan. En daarna weer aan elkaar gezet.

Ik heb dus nu weer 11 diamanten aan elkaar gezet die nu de juiste maat hebben.Dat moeten er 16 worden.  Het zijn kleine diamantjes van 3/4 inch.

Het klinkt vast wat ingewikkeld maar dat was het niet hoor, toen ik eenmaal bedacht had dat ik toch de stoffen wilde redden was het snel gedaan. Morgen ga ik nog verder om de laatste 5 diamanten aan elkaar te zetten en dan kan ik weer verder met de lone star.

Hier heeft Inge een leuke verrassing, haar lezers kunnen meedingen naar een giveaway omdat ze bijna 65.000 lezers lezers heeft !!! een hele prestatie hoor.

Natuurlijk heb ik ook even gereageerd !! Inge alvast gefeliciteerd met zoveel lezers.

 

Eén reactie

  1. Jeetje Ingrid, wat goed van je dat een oplossing gevonden hebt! Ik was echt benieuwd hoe je dit zou gaan doen. Ik weet niet of ik de moed had gehad, ben het type van “dan maar de hoek in”, hoewel dat laatste natuurlijk geen echte oplossing is en ook nog eens hartstikke zonde. Jou krijgen ze niet zomaar klein. Dit gaat een extra mooie quilt worden!
    Enne….. jouw naam gaat 2 x in de schaal! Leuk dat je het hier vermeld hebt.

    Groetjes,
    Inge

Geef een reactie

