Er gaat wel eens wat mis !!

Met deze quilt ben ik nu bezig, een Lone Star. Niet zo heel groot maar wel een leuke techniek.

De techniek bestaat uit het snijden van strippen, die naai je aan elkaar en dan ga je weer repen snijden die je later weer aan elkaar zet zodat je dan een diamantvorm krijgt.

 Hier worden de gesneden strippen aan elkaar gezet.

 en hier zie je gelijk het probleem of de fout of dat wat mis ging.

De strippen voor de midden ster moesten 1 1/2 inch breed gesneden worden, na aan elkaar zetten blijft er dan een strip breedte over van 1 inch. De ster is goed gelukt, mooi plat geworden.

En nu moest ik de strippen verwerken voor de halve sterren die langs de buitenkant komen.

Als ik het goed gelezen had had ik geweten dat ik strippen moest snijden van 1 1/4 inch. Dan blijft er na het stikken een stripje over van 3/4 inch.

En daar ging het dus mis !!! helemaal mis. Ik heb al mijn strippen op dezelfde breedte gesneden, dus 1 1/2 inch. En ik dacht dat dat goed was. Maar net wilde ik de eerste diamant in elkaar zetten en het klopte niet !!

Er zijn 16 diamanten nodig, alle strippen heb ik al gesneden en aan elkaar gezet om die 16 diamanten te maken. Nu moet ik OF overnieuw beginnen met snijden van strippen en weer naaien of ik moet de naden opnieuw naaien met een nieuwe instelling van de machine en de oude naad uithalen. Wat is wijsheid, wat is slim??…..

7 Reacties

  1. mooie kleuren gebruik je voor je ster!

    1. Als ik genoeg stof zou hebben, zou ik opnieuw beginnen. Uithalen is vreselijk, vind ik vreselijk….. wat een ellende Ingrid, heb je al dat werk voor niks gedaan. Maar als je genoeg stof hebt, kun je van die foute stukken misschien een paar mooie kussens maken (om maar iets te noemen). Ik leef met je mee. Dit is echt niet leuk!

      Groetjes,
      Inge

  2. Misschien toch uithalen en een maatje kleiner uit laten vallen. Het zijn prachtige kleuren samen,

  3. Hééé, vervelend! Maar jij maakt er wel iets moois van!

  4. Ik zou uithalen en opnieuw naaien. Ben zuinig LOL

  5. Ohw Ingrid, wat balen zeg. Wel een herkenbaar probleem, mij gebeurt dat wel vaker. Ik zou de naden nog eens stikken zodat ze de juiste breedte hebben en daarna de verkeerde naden voorzichtig uithalen. Of heb je genoeg stof voor nieuwe strippen? Vast niet. Ik ben ervan overtuigd dat je het gaat oplossen, veel sterkte.
    Liefs Veef

  6. Beste Ingrid, ik ben op jouw blog geland 😉 door links te volgen in mijn Google Reader. Ik zou het jammer vinden als jij al die stripsets moest uitelkaar halen. Ik denk dan jij met een beetje toegepasde wiskunde en een doosje geluk toch de kleinere sets kan bekomen. Mijn voorstel is het volgende. Gebruik de reeds gemaakte sets. Bij elke tweede naad, doe nog een naad op 1/4inch naar binnen en knip het oude naad eruit. Zo zal jij op de gewenste breedte komen en enkel maar klein stofverlies lijden. Laat mij weten of ik iets beter kan uitleggen en sukses ermee!

Geef een reactie

