werkjes afmaken en rommelen

Rommelen, dat doet volgens mij elke  quilter wel. Een beetje rommelen met de stofjes, rommelen met de naaldjes, met linealen, met hebbedingetjes…

Dat heb ik ook gedaan, lekker rommelen. Stofjes opgezocht om een leuk projectje te beginnen. Daarvoor gewoon in de doos met Thimbleberrie stoffen gerommeld. Er zijn wat stukjes stof uitgekomen die gebruikt worden.
Het project is een  deurstopper uit het boek van Rinske Stevens en heet Cozy Rozy. Dat “doorstopper” maak ik ervan, het is gewoon een leuke pop maar als je er een verzwaring onderin stopt kan het gebruikt worden om de deur van de quiltkamer open te houden.  zie hier mijn volle werktafel. Rechts wat onderdelen van Cozy Rozy. Links alle projecten waar ik mee bezig ben.
Als vulling gebruik ik naast de polyvulling een zakje zand.  Morgen maar eens verder kijken of het lukt, er liggen bandjes en kantjes klaar om de pop te versieren. Ook een knopensetje van Dress it up buttons. Als de pop/deurstopper klaar is maak ik weer een foto. Op dit moment een foto maken heeft niet zoveel zin want het is net of er een bom boven mijn werktafel ontploft is.

Een restje linnen wat ik ook gebruikt had om tafellopertjes te maken heb ik met de borduurmachine geborduurd. Ik had een aantal prachtige borduurpatronen die ik wilde gebruiken voor kussentjes op de bank. Het borduren is gedaan, nu nog pipeband maken en dan de achterkant maken, de vulling moet geen probleem zijn, ik heb kussens genoeg om te gebruiken. En zo rommel je maar verder..

 

De avonduurtjes gebruik ik om te naaien aan mijn hexagonnen. Een jaar geleden  eens begonnen met heeeeel kleine hexjes van 0,4 cm. Nu heel grote van 0.9 cm. Er is inmiddels een sorteerdoos in gebruik genomen om de gemaakte hexjes op te bergen want anders is het zn rommeltje. Hoeveel hexen er al gemaakt zijn weet ik niet maar ik ga nog wel heel veel meer hexen maken. Wat ik er uiteindelijk van ga maken weet ik nog niet. Dat ligt aan de hoeveelheid. Naast deze doos hexjes heb ik al een flink aantal bloemen gemaakt.

Hier een hexje met mijn nieuwe klemmetjes.. Er waren altijd die Liesl klemmetjes.. die heb ik nooit gebruikt.. Ik had ook een lijmpen van Sewline en daarmee heb ik wel eens de eerste kant van de stof aan het malletje vastgeplakt. Maar nu gebruik ik dus de klemmetjes van Clover. En ik moet zeggen dat ik ze wel heel erg handig vind.

Morgen weer een dagje tussen de lapjes…

 

2 Reacties

  1. Veel plezier met alle projecten.

  2. Ben erg benieuwd naar die pop/deurstopper! En ik geniet van je doos met hexjes!
    Ik zag de Clover klemmekes al in de winkel (goedkoper dan de Liesel klemmen ;-()

Geef een reactie

