Nieuwe uitdaging

Tsja, en dan is er weer een quilttop klaar, het doorquilten is een ander verhaal natuurlijk, dat komt ook weer als daar de inspiratie voor is.

Wat altijd nog eens op mijn wensenlijstje stond was het maken van een Lone Star quilt.
Het boek stond al jaren in de kast, ooit aangeschaft met het idee om er echt een quilt uit te maken. De stoffen heb ik bij elkaar gezocht, in mijn eigen kast en daarbij stofjes uit de winkel gezocht die daar mooi bij passen.

En dan lezen, lezen en nog eens lezen. Je kunt wel “in het wilde weg” gaan beginnen maar met deze kleine stukjes stof die schuin op de draad gesneden worden krijg je toch problemen met uitrekken.

Het boekje gaf allerlei tips hoe te beginnen met snijden.

En natuurlijk ben ik braaf en volg ik die tips en adviezen op !!

 De volle breedte van de stof, daarvan worden brede repen gesneden en die brede repen worden dan weer de stroken van gesneden. Nu is het altijd zo met Amerikaanse patronen dat ze altijd veel, heel veel stof te veel aangeven

En dan heb je punten !!!

  en maak je er 8 !!!

en die leg je dan in een stervorm…..

En omdat ik 2 kleuren heb gebruikt moet ik eens gaan bedenken welke kleur ik binnen of aan de buitenkant van die ster wil hebben.

 

Wat ga ik doen????

 

 

3 Reacties

  1. dat ik daar nou niet op kwam ! een Lone Star ! had het moeten weten met mijn Amerikaanse reizen in het achterhoofd… als je nu eerst eens een hele s ter maakt en dan nog eens vraagt wat het moet worden, zo is het nog moeilijk te zien vind ik. al zou ik denk ik rood in het midden doen. Maar hangt er ook vanaf hoe de rest van de quilt gaat worden, hoeveel blokken, komt er nog een rand langs enz. enz.
    succes ! dit gaat weer iets bijzonders worden !

  2. Ik dacht ook aan een rode kern, groene buitenrand maar zou ook eerst alle punten willen zien ….
    Wordt wel mooi!

  3. ik denk dat je er meer moet maken om dan te weten welke kant je binnen en buiten doet! al gaat mijn voorkeur nu uit naar rood binnen

Geef een reactie

