Uitdaging

Een paar dagen geleden heb ik mijn hexagonnendoosje weer eens tevoorschijn gehaald. Heel braaf heb ik weer een aantal hexjes kunnen maken.
Ben al lange tijd bezig om hexjes te maken, heb nu hexen van 0,9 ” , rare maat maar dat kwam uit de printer rollen. Ooit heb ik hexjes gemaakt van 0.4 cm – het waren er 172 en ik heb er aan lief klein quiltje van gemaakt voor in het poppenhuis-quiltwinkeltje. Dat was 2 jaar geleden. Nu dus grotere maat, en oja, ik heb nog een kleine maat ook onder handen. Het is 1/4″. niet zo heel klein maar het maakt mooi de restjes op.

 (er zijn nog meer kleuren stroken)

Dit is mijn nieuwste project.

Het stond al heel erg lang op mijn lijstje: “wil ik ook ooit nog eens maken”.
En nu had ik er het boek voor en heb er in de winkel de stofjes voor gekocht. De stoffen zijn niet allemaal uit nieuwe series maar passen naar mijn idee gewoon mooi bij elkaar.
Het snijden was niet zo maar gedaan.
Eerst dacht ik een jelly roll te gebruiken maar dat was volgens het boekje niet juist. Een Jellyroll is namelijk gesneden in de breedte van de stof.

De stroken voor een project als dit moeten  wegens het rekken in de lengte van de stof gesneden worden.

Dus wanneer je stroken nodig hebt van 3 1/2″ moet je  een reep van 3  1/2″afsnijden en daarvan dan weer stroken van 3 1/2 x 1 1/2. Beetje omslachtig maar dan heb je wel blokjes die minimale rek hebben en dat is bij dit project heel belangrijk.
Het is en blijft eenvoudiger dan deze vorm met de hand aan elkaar zetten.

Er ligt nu 1 punt.  
Er moeten er 8 komen. Alle repen zijn gesneden en liggen klaar om aan elkaar genaaid te worden. Er moet nog wel een mooie lichte achtergrond stof uit de kast gehaald worden. Maar die heb ik vast wel!!

En hierna heb ik nog 16 iets kortere stroken van elke kleur.  Die zijn voor nog meer punten. Die zal ik een volgende keer laten zien.

Vandaag kwam ook weer een berichtje: Katrien organiseert voor de 9e keer dit jaar weer het Belgisch Quiltweekend. En ik ga er weer naar toe, verheug me er nu al op !!! heerlijk !!!

6 Reacties

  1. Dát ziet er weer leuk uit Ingrid ! ben heel benieuwd naar het vervolg. Mooie kleuren weer bij elkaar, wat ben je toch een bezig bijtje..

  2. Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar dit is al zo veelbelovend dat het nu al mooi is.gewoon zo laten 😉

  3. ha Ingrid, geen idee wat je allemaal bedoeld, maar als ik het resultaat van een blok zie, vind ik het al erg prachtig. Na de vakantie ga ik ook weer een quilt maken, maar eerst ga ik mijn werkkamer verbouwen om het karton beter uit de zon te kunnen houden. Je zult het resultaat nog wel zien. Succes met dit mooie nieuwe werkstuk.

  4. Hé dat ziet er leuk uit.We zien er alvast meer van eind september.

  5. Jaaaaa, meebrengen in september hé!

Geef een reactie

