Vlechtwerk

Mijn vlechtwerk quilt heeft een randje.

Eindelijk een randje om die vlechten. Het heeft lang geduurd want deze vlecht heb ik al 2 jaar geleden gemaakt.

  Hij/zij is gemaakt van een jelly roll – een van de vele die ik ontving als lid van de jelly roll club van een Amerikaanse webwinkel een aantal jaar geleden. Deze felle kleuren zijn eigenlijk niet mijn ding maar ja, om er nou niks mee te doen is ook weer zo wat. Dit patroon is wel gemaakt voor deze jelly roll.

De roze border staat er wel aardig om alleen is de stof maar 110 cm breed en moest de lange border een soort verlenging krijgen. Omdat ik een naad in een effen border niet mooi vind heb ik er een restantje van de vlecht in gezet. Aan weerskanten in de border dus een driehoek.

Nu kan de boel gedubbeld worden en gequilt. Mijn plan was om in de gevlochten banen een verenpatroon te quilten. Geen idee of het ook gaat lukken maar het plan is er ……

 

Oja, Truus Giraffe had ik hier nog niet laten zien… het was een panel, gekregen van Sjaan wiens kleindochters al te groot zijn voor een dergelijk beest. Dus ik mocht er iets mee…… Truus gaat naar Cheyanna, ze is speel-proef.

3 Reacties

  1. Mooi Ingrid dat vlechtwerk, en apart dt het 2 x in de rand doorloopt, mooie kleurtjes zijn het, giraffe had ik al gezien en becommentarieerd, blijft leuk.

  2. Heel mooi je vlechtwerk.

  3. een leuke oplossing voor het ‘tekort’ aan randstof! mooi!

Geef een reactie

