Vervolg Antiek

Een vervolgje op het verhaal van de antieke.

Gisteren heb ik mijn tafel in de hobbykamer leeggeruimd,  wat een spullen stonden erop..maar eerst moest de achterkant stof nog in banen aan elkaar gezet worden met een reststrook er nog aan. Daarna de achterkant stof gestreken en ook de top zelf nog maar even aan het strijkijzer laten ruiken..

En toen die tafel dus, leeggemaakt en een extra blad ertussen geschoven met hulp van Otto. Met 1 tussenblad kon ik nog net om de tafel heenlopen.
De achterkantstof heb ik op de tafel vastgeplakt en daarop ging de vulling. Cream Rose, heel zachte katoen. Ik had er precies 250 cm breedte voor, het spul is 2,40 breed.
De cream rose glad gelegd op de achterkantstof.. en toen mocht te top erop.

Met de mini-tacker heb ik de boel vastgezet. Er gingen 3,5 stipje tackertjes in. Ging heel goed, was er wel de hele middag mee zoet. Maar nu ligt de quilt opgevouwen op mn werktafel. Zaterdag ga ik nog een rol YLI handquiltgaren meenemen in de kleur naturel. Ecru is te licht. Naaldjes heb ik nog genoeg, een vingerhoed heb ik ook en verder is het een kwestie van de quiltring pakken en beginnen…..

3 Reacties

  1. Hoi Ing, deze megaklus zit erop, nu nog quilten…. maar dat is leuk om te doen. Ik ben inmiddels klaar met het middenstuk, ga nu aan de sterrenrand beginnen. Gaat best wel snel. Succes met het beginnen… groetjes

  2. Heerlijk, het quiltwerk kan beginnen, het einde is in zicht (toch?)

Geef een reactie

