Waterloo

Waterloo is de naam van de quilt waar ik nu mee bezig ben. Het is een ontwerp van Sue Daley.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Het “ophangsysteem” voor de stroken is een rok/broekhangertje met een latje in de knijpers geklemd. Over die lat hangen de stroken goed zichtbaar. Op deze manier werkt het heel handig om te kiezen en te snijden en de boel niet al te veel te kreuken.

Het middenblok is geappliqueerd en op de hoeken komen de eerste pp stukken, het zijn de langwerpige diamantjes met kleine vierkantjes. Deze stroken kunnen pas op het blok worden gezet als de mandjes rand klaar is. Het eerste mandje is al in elkaar gezet maar moet nog wel op de achtergrond lap worden gezet.

Ik wilde eigenlijk de mandjes voorbereiden om mee te nemen om tijdens de vliegreis over een paar weken wat korter te maken.

3 Reacties

  1. Wat een mooi blok.
    Veel plezier ermee.

  2. ohw Ingrid wat mooi zeg, dat lijkt op het strokenpatroon wat in een van mijn boeken staat, dat vind ik me toch prachtig. Maar het werkt alleen met de juiste stoffen, al kun je dat wel aan jou toevertrouwen. Mooi zeg, ik ben benieuwd als het af is.

  3. wat een handig systeem en wat een mooi blok INgrid ! de stoffen zijn ook prachtig. ben benieuwd hoe de rest wordt.

Geef een reactie

