Jas en sloffen

Op een slof en een oude voetbalschoen… dat was een liedje voor voetballiefhebbers he??… maar die voetbalschoen hoef ik niet.
Voetbal vind ik echt niets.. Ben er geen liefhebber van. Zeker tegenwoordig niet met al die rotzooi die de hooligans trappen. Je kunt met goed fatsoen niet meer naar een wedstrijd.. niet dat ik dat al deed hoor..

Maar goed, die slof !!! ik heb sloffen.
Zelf gemaakt, van quiltstofjes natuurlijk. Het patroon was van Lynette Anderson, met stitcherie en patchwork. Daarbij wat prutsen en dan heb je leuke sloffen.

De stofjes waren restjes van diverse series. Het borduurwerk is gedaan met 2 draadjes DMC garen en de kleur past er zo heel mooi bij. Het patroon heet trouwens Birdbath. Ze staan in de winkel als voorbeeld.

 

En dan de jas !!
jaren geleden heb ik stof overgenomen van iemand, camelkleurig voor een jas. Ik kreeg niet alleen de camel stof maar ook voering en versteviging en zelfs een etiketje voor de binnenkant. De doos werd opzij gezet want ik had niet echt een mooi patroon. En er kwam nog meer stof in die doos, spijkerstof, bloemetjes… en nog meer.  En de doos is mee verhuisd naar ons nieuwe huis. En in de benedenberging verdwenen. Tot ongeveer 2 maanden geleden. Toen kwam Knip met een blad met een jas patroon. En de jas moest er komen. Patroon getekend, stof uit de berging opgehaald. tijdens het knippen, doorslaan en in elkaar zetten. 

En nu is de jas klaar, de knopen zitten erop, alle draadjes zijn eruit gepeuterd.. ik kan hem aan !!! een Affo dus om toch maar in quilt-termen te schrijven.

En nu, verder met quiltwerk…. mmmm, eens een mooi werkje uitzoeken. Ik wil in de “vakantie” lekker werken aan de laatste friendship sterren van de Stitched by my. Morgen nog een dagje, daarna kerst vieren, en dan !!!

4 Reacties

  1. Oh wat een enige sloffen zijn dat, en als ze dan ook nog goed zitten en warm zijn, ben je klaar! Ook de jas is goed gelukt, lekker dat je dat zelf kunt maken.

  2. wat een snoezige slofjes zeg, lief die kleurtjes. En dan je jas, woow, gaaf man, heb je weer knap gemaakt. Wel een werk zeker? Nou het resultaat mag er wezen hoor.
    Veel plezier ermee

  3. Hé, nu heb ik de slofjes hier nog gemist! Ze zijn mooi Ingrid en dan je jas er nog bij …. super!!!

Geef een reactie

