Achter het behang

Nou ja, achter het behang… neee ik zit niet achter het behang en heb er ook niemand achter geplakt hoor..

Vandaag hebben we de slaapkamer behangen, een vrije dag kan je ook beter besteden natuurlijk maar het moest een keertje gedaan worden.  Het  behang hadden we al in huis, mooi taupe kleurig en voor 1 muur een mooi patroon.

En dan moet je er nog een goeie dag voor prikken natuurlijk. En dat was vandaag. We zijn niet te vroeg begonnen en waren met de 2 muren met “effen” behang klaar met lunch tijd. De 3e muur zou het patroon opkomen. Ook dat was geen probleem.. Het opruimen van alles, het opzetten van de plinten, schoonmaken en alles weer op zn plek zetten en hangen is soms meer werk dan het behangen zelf.

Nu heb ik nog een flink stuk (lees bijna hele rol) over en daarmee wil ik de lades van de nachtkastjes beplakken. Je ziet het in de “eigenhuisentuin”programma’s zo vaak. Alleen had ik daar geen puf meer in vandaag. Misschien komt er woensdag nog wat van.. dan heb ik in de ochtend de zitting bij de Raad van Arbitrage voor de Bouw en als het mee zit duurt dat niet de hele dag. Hopelijk geeft het wel voor ons een gunstige uitspraak. Maar dat is woensdag.
Mijn schildermiddag gaat dan ook niet door. Jammer want ik heb een nieuw “portret” opgezet. Fleur, de golden retriever van buurvrouw Yvonne zal geschilderd worden.. Het Javaantje mag zondag mee op bezoek bij mensen die we tijdens onze reis naar Java en Bali hebben ontmoet. Ze wilden het portret zien als het klaar was.

2 Reacties

  1. Zo, dat is een mistige dag wel besteed, behangen, dat is lang geleden dat ik dat heb gedaan. hier hebben we spachtelputz tegen alle muren zitten, ook makkelijk. Ja, voorwerk en opruimen is het meeste werk, maar wat zullen jullie nu lekker slapen!

  2. Goed zo! Een lastig klusje, toch snel geklaard!
    Dat opruimen is ook het minst leuke, hé

Geef een reactie

