Javaantje en meer weglogperikelen

 Hier een update van mijn laatste p schilderwerk.

Het is een klein Javaans jongetje in de kledij van de bewakers van het paleis in Bandung. Zijn opa was daar bewaker en dit kleine ventje was met opa mee.. (misschien moest de man wel oppassen??) Het kereltje werd door alle toeristen zo lief gevonden, opa vond dat er wel foto’s gemaakt mochten worden. Wat door alle deelnemers van ons reisgezelschap werd gedaan. Er moest een schilderij van gemaakt worden maar ik vond de achtergrond (het paleis) niet zo heel mooi overkomen op de foto’s en heb ik de achtergrond vervangen door de theeplantages waar we langs gereden zijn.
Het schilderij is nog niet helemaal klaar, het overhemd van het ventje heeft hier en daar al streepjes maar ze moeten nog “all over” . De theeplantage moet nog iets meer uitgewerkt worden maar dat komt volgende week weer op de volgende les. De groene verf is nog te nat om in verder te werken.

Op quiltgebied ben ik druk, heel druk, ik probeer mijn 6e blok van Stitched by me af te maken, er moeten nog 4 friendship sterren genaaid worden en dat doe ik op de naaimachine maar daar heb ik savonds niet zo veel zin meer in. Overdag te druk met andere dingen.
Heb wel mooie stof gevonden voor verwerking in een quiltpatroon – gekocht 2 jaar terug op het quiltweekend in Elst. Het is een prachtig paperpiece patroon. De stof die ik ga gebruiken is mijn herfst batik !!! ik heb dozen vol dus de quilt gaat wel weer groot worden…mmm.. foto’s later als ik de stof van de kast heb gehaald (ik bedoel natuurlijk de dozen met batik).

Weblog perikelen.. tsja, het weblog is nog steeds een weglog. Ik heb vragen gesteld bij weblog.nl waarop ik geen antwoord kreeg. Wel krijg ik dagelijks van weblog berichten dat er reakties zijn op blogjes uit 2009 en eerder. Als ik dan die reakties bekijk zijn dat onleesbare spam berichten. Rara hoe kan dat toch.?? Als ik er vragen over stel bij weblog.nl krijg ik geen antwoord. mmmm
Wel een antwoord op een vraag die ik stelde op 23 september. Ze lopen dus achter met het beantwoorden van klachten/vragen. Tussentijds blijf ik hier lekker bloggen en ga ik eens zien wat ik hier verder mee kan.
Er zou ook een Pro versie zijn.. eens op verkenning wat dat is…..

 

Eén reactie

  1. nou Ingrid, wat goed zeg. Van de week kreeg ik een fotoboek van een vriendin van me die ook schildert. Dat laat ik je wel eens zien. Maar lekker toch dat je zo druk bent. We verelen ons nooit en een dag helemaal niets doen is ook errug zalig. Ja die oude blog van je die maken het wel bont zeg. Gelukkig heb je hier je aard gevonden.

Geef een reactie

