Eerste Schilderles

De eerste schilderles van dit seizoen was weer vandaag. Mijn spullen had ik vanochtend direct meegenomen zodat ik om 1 uur gelijk door kon rijden om Rita op te halen. Normaal zou Anneke ook meerijden maar die moest onvoorzien werken. jammer maar e kan inhalen.

Mijn schilderwerk heeft de hele zomer op me staan wachten, heb echt geen kwast (oeps), penseel aangeraakt. De tas met verf en ander spul heb ik zo in de auto gekieperd zonder te controleren of ik echt alles mee had.. maar ja, er is niets uitgegaan dus alles zou er in moeten zitten.

Het doekje met het kleine Javaanse jongetje heb ik meegenomen om aan te werken.

Javaans jongetje

Hij staat nu in een landschap en heeft wat meer kleur in zijn costuum.  volgende week is deze verf weer wat gedroogd en kan ik werken aan het bloesje wat allemaal heel fijne streepjes heeft, ik ga het proberen.. En dan de achtergrond. Daarvoor zal ik de foto’s van onze vakantie op Java eens goed door moeten spitten..  Het snuitje van het manneke is ook wel leuk, heeft nog wat meer kleur nodig.. Volgende week verder.

 

 

Geef een reactie

