Nog een keer proberen??? en klein tutootje.

DSCF1373 
Jeaaahhhh… het lukt, dankzij Elly die me zei iets met de comptabiliteit van explorer te doen.. Okay, gedaan en het werkt…

Gelijk nog maar eentje dan he??.DSCF1375
hier een detail van het quiltwerk en mijn teen in een tape.

En omdat het nu zo lekker lukt gelijk nog maar :
Hebben jullie daar ook last van?? als je bv een fourpatch naait met de machine en je de naadjes netjes wilt persen er zn dikke bonk in het midden van het blokje ontstaat??
Misschien wisten jullie dit al maar ach, beter twee keer dan heel niet he??

2011_08070149 
Hier het kruispuntje van stiksels (genaaid met het oudste machientje !!! mooi steekje he??)

2011_08070150 Als je nou het stiksel in de naadtoeslag losmaakt, het zijn vaak maar 2 of 3 steekjes

2011_08070151 
2011_08070152 dan kan je je naadjes netjes wegvouwen en krijg je een mooi kruispunt.

(heb het ook ooit ergens op een blog gezien en dacht…mmm altijd handig door te geven)

4 Reacties

  1. Prachtige quilt, auw auw die teen!
    Jaja, dat truukje kende ik al. Veel werk als je het op een 2 pers. bedquilt wil toepassen 😦

  2. Ik weet wat je bedoelt. Als de naadtoeslag aan de achterkant omhoog loopt ( en aan de bovenkant naar beneden)dan gaat die naadtoeslag van de achterkant met het transport mee ook naar beneden. (bah) Nu schuif ik een stukje patroonpapier onder die naad als mijn naald er bijna is. gaat perfect!

Geef een reactie

