Laptop crash en afbiezen

Mijn laptop was gecrashed.. hij wilde niet meer opstarten. Echtgenoot heeft er zijn lichtje over laten schijnen maar dat mocht niet baten.

Toen met de laptop naar de computerdokter. Er was een diagnose: met de recover cd opnieuw opstarten……. en dan zou ik alles kwijt zijn wat er op stond. Het was de einige mogelijkheid.

Alles kwijt.. echt alles..

En zo moet ik overnieuw beginnen met het verzamelen van: foto's (heel belangrijk), van borduurdesigns, van documenten voor mijn vve-gedoe, van allerhande informatie… Geen idee gehad dat er zoveel informatie op die harde schijf stond….

Gelukkig had ik afgelopen week een nieuwe mobiele telefoon ontvangen en heb ik daarop nog wat foto's overgezet van kleinzoon Kjelt zodat ik die niet echt kwijt was.

Jaaaa, natuurlijk heb ik een backup gemaakt.. maar dan wel een maand of 3 a 4 geleden. En toen uit die backup weer het nodige overgezet.. maar dan nog mis ik veel…'

Goed, ander onderwerp want ik wordt er nog een beetje triestig van…..

Afbiezen. Een poosje geleden heb ik een quilt doorgequilt voor het hospice hier in de stad en daarvoor een voor mij nieuwe methode van afbiezen gebruikt.

2011_07260099 De rand van de quilt netjes afgesneden. Dat was makkelijk. Dan stik je de dubbelgestreken bies op de voorkant van de quilt.

Volgende foto:  2011_07260100

Dit tape heb ik gebruikt om de bies aan deze quilt te bevestigen..!!

2011_07260102
Zo plak je dat op je quilt, gewoon plakbaar tape…Het zit dus nu op de achterkant van de quilt, net boven de stikselrand waarmee je net de bies hebt vastgestikt op de quilt.

 

2011_07260104 En dan kan je de bies omvouwen naar de achterkant en vaststrijken !!! het is een plakvliesje dus de bies zit dan eigenlijk vast. Je kunt nu heel simpel met een mooi stiksteekje de bies vaststikken. Geen spelden meer gebruiken en ander materiaal om je bies goed en netjes vast te houden terwijl jij aan het worstelen bent met de naaimachine. Prima spul dus.. ik ga het zeker weer gebruiken.

 

2 Reacties

  1. oei, computercrash 😦
    leuke manier om af te biezen lijkt me, merci voor de tutorial!

Geef een reactie

