vingerhoedjes

Elke quiltster heeft vingerhoedjes, in soorten en maten. Voor dikke en dunne vingers, met of zonder randje. Kortom, veel vingerhoedjes dus..

Zelf kreeg ik er gisteren eentje bij.. eentje voor de verzameling !! want een verzameling heb ik zeker al in mn tupperware doosje. (want daar bewaar ik ze in) Zie hier de nieuwe aanwinst 2011_07090001 Een geheel lederen vingerhoed. Nog niet uitgeprobeerd met het doorquilten maar met het patchen van de quiltstukjes al heel veel leed aan de vinger voorkomt. Met het naaien kreeg ik nog wel eens een achterkantje van de naald in mn vingertopje.. niet lekker. Dat kan nu dus niet meer…

2011_07090003 Hier staat mijn kleine Bessy op tafel, heb er voor de grap eens de zigzag voet onder gezet. Het is een heel gevaarte achter de naald maar waarempel het werkt !!! een mooi zigzag steekje wat zelfs nog verstelbaar is ook.. En wat doe ik daar dan mee???

2011_07090002

Hier liggen allemaal stroken.. Het klottoblok voor juni/juli/aug. was eigenlijk wel heel erg leuk… ik ben ermee begonnen, Ruby was druk met borduren van mijn driehoekjesquilt en tussen het borduren door kon ik met Bessy en de 1/4" voet eens wat blokjes maken. Moet nog wel even op de email lijst intekenen dat ik met een blokje of zo wil meedoen. Leuk blok.. Enne.. het zigzaggen wilde ik uitproberen op het blokje voor Lonnie, het hartje.. het ligt klaar Joke.. Morgen ga ik verder..

En morgen ga ik Bessy een beetje oppimpen…. daarover later meer !!

2 Reacties

  1. Heee een nieuwe blog? Zier er wel goed uit zo… doeii
    Leuk vingerhoedje trouwens

  2. Heb je toch zitten friemelen aan je blog? 😉
    En ook nog ijverig met lapjes bezig, zie ik!

Geef een reactie

