Update en een vraagje over bindings

Hallo weer, na een lange week in de winkel (wel een heel leuke hoor) heb ik de tijd genomen om eens flink aan de slag te gaan aan een opdracht.

Ja ja, een quiltopdracht. Eerst zou ik een quilt doorquilten op de grote tafel en met de grote machine in de kelder van de winkel. Maar deze quilt gaf niet te veel ruimte om op te spannen. Een centimetertje aan weerskanten en boven en onderkant. De achterkant was zo "berekenend" geknipt dat er ook maar een centimetertje aan alle kanten over was.. heel krap dus. Het is een quilt gemaakt door quiltsters voor het hospice hier in 2 gemeentes.
Langwerpig, 60 cm breed !!! en 3 meter lang !!!! met daarop circels. Een van de dames die in de winkel kwam om wat administratie te doen roep gelijk AHHHHH de olympische ringen….

Kortom, een quilt met een verhaal… er hebben 6 dames aan gewerkt, sommige met quiltervaring en sommige niet gehinderd door enige ervaring. Het geheel om rasterquick. Heel dik, alle naden alle kanten op, de ringen waren soms geappliqueerd en soms tussen de stoffen gezet … het gaf te denken.
Het geheel kreeg ik "gestreken" aangeleverd met door alle ringen een flink aantal rijgdraden om de naden plat te houden…. ook dat gaf te denken.

Maar goed, een lang verhaal kort !!! ik heb rond de ringen gestikt, er nog wat ringen tussen gestikt en toen moest de bies erlangs. Er was een reep stof van 15 cm incl. zelfkant bij, ongeveer 4 meter lang. Kon er dus net 2 repen van 6 cm uit snijden, die aan elkaar gezet en daarna moest het aan de quilt.

Ik kreeg van Karen een nieuwigheidje (voor mij dan) van Clover. Een soort van plakstrookje waarmee je je bies vast kunt plakken (met gebruik van strijkijzer) en daarna vast kunt stikken.  

Op dit moment wil ik dus een foto uploaden maar weblog staat het me niet toe…grrrrrrrr

Heb nog meer foto's want ik ben druk met het doorquilten van een driehoek quilt !!!

en ook daarvan heb ik foto;s maar jeetje.. wat werkt dat programma weer mee grrrrrrrr…….

 

Ik probeer het later weer.

 
 
 
 
 

2 Reacties

  1. Heb je internet explorer 9? Dan even de compabiliteitsweeergave aanzetten, dan kun je wel foto’s uploaden.

  2. De tip van Elly hielp mij, hopelijk doet ie het ook bij jou?
    Want we zijn wel benieuwd hoor!
    Goe weekend Ingrid!

Geef een reactie

