Diamantjes

Het werd weer even tijd voor een blogje, ik moet niet te veel gaan verzuimen hier hoor..
Afgelopen week heb ik het druk gehad met het doorquilten, eigenlijk met de voorbereidingen, van een quilt voor het Hospice hier een dorp verder. Het is een vreemde maat quilt 65 cm x 300 cm. Hij moet over een baar komen te liggen als een overledene naar een andere kamer gereden moet worden. Zelf had ik de quilt wat breder gemaakt.. Maar dat is mijn idee.'

2011_06030046

Nu was het de bedoeling om de quilt op de longarm tafel te spannen en dan met de grote machine door te quilten. Maar omdat de dames die deze quilt gemaakt hebben de achterkant stof alvast afgeknipt hadden ging dat niet meer, de zijkant was echt te krap (net 1 cm) zodat ik de boel mee naar huis heb genomen en daar heb getackt en op mijn eigen Ruby de klus wil klaren. De circels zijn nu doorgestikt langs de naad. Nu nog de overige ruimtes in de quilt opvullen. Ik denk met een soort van echo-quilting of wat circels langs de randen. Zal de opdrachtsgeefster morgen maar eens bellen.

En natuurlijk ben ik druk met de restanten van mijn Thimbleberrie stofjes.. Echt alle rode en zwarte en lichtbruine stoffen zijn uit de doos getrokken en er zijn nog maar een aantal kleine stukken over. Voor de een na laatste rand heb ik al flink wat stukken gesneden en er zitten er al aan elkaar.. Maar om nu toch voor de laatste rand ook nog wat te hebben en de boel wat te kunnen verdelen heb ik ook voor die rand al wat stof gesneden !!

2011_06030047

Morgen naar de winkel, Karen gaat een weekje op vakantie, misschien kan ik daar in de loop van de week nog wel wat lapjes aan elkaar stikken. Voorlopig hebben we een aantal dingen overhoop gegooid daar en moet de boel weer netjes en overzichtelijk worden opgehangen. Een behoorlijke klus want het is een kleine winkel met een groot assortiment dus dat is passen en meten.

Enne, Vanmiddag hebben we nog even gewandeld met Chayenna, lekker in het zonnetje. Wat kan dat kind toch lachen.. heerlijk. Omdat we steeds in de zon liepen en ze haar oogjes steeds moest dichtknijpen voor de zon hebben we een kleine zonnebril voor haar gekocht op haar neusje gezet. Ze liet hem gewoon zitten.. echt een guitig gezicht hoor. zal morgen een foto oploaden !! want die wil ik jullie niet onthouden..

Eén reactie

  1. I like the progress!
    Have a nice day! Renate

Geef een reactie

