Zwarte Woud, Hermann en zigzaggen

Hier ben ik weer, terug uit het zwarte woud. Een heerlijk rustige vakantie met veel rustpunten en genieten. 

Zaterdag 14 mei zijn we vertrokken, een reisje met de auto zonder problemen. We kwamen aan in Obersimonswald op de boerderij (waar we de eerste keer waren in 1974) en werden verwelkomd door Johanna en Christian. We hadden Herman meegenomen, het schilderij dat ik gemaakt had van de knecht die 16 jaar geleden is overleden. Vorig jaar een foto gemaakt van een foto die van hem in de gang hing. Daarvan het portret geschilderd. Het krijgt een ere plaatsje aan de muur in de zitkamer van de boerderij. Ze vonden het echt prachtig. Gelukkig maar.. 

Zwarte woud - huis Het balkonnetje rechts boven was ons keukenbalkon. Bij de woonkamer rechts om de hoek hadden we nog een groot balkon. Ontbijten in de zon bij de keuken en smiddags later in het zonnetje aan de woonkamer kant..

We hadden heerlijk weer, 1 dag hadden we een nare hagelbui maar dat maakte niet echt veel uit, de temperatuur was goed.  Zwarte woud- hagel

Er waren een paar uurtjes wanneer het niet zo erg lekker was buiten heb ik lekker kunnen werken aan mijn lapjes. Ik had voldoende stofjes meegenomen om de zigzagrand voor de antieke te maken. Tijdens de heenweg en terugweg heb ik zelfs ook nog was zigjes en zagjes aan elkaar gezet. (vanochtend hier thuis heb ik de stroken kunnen strijken).

Af en toe een kopje koffie met een taartje in het dorp was een van de uitstapjes. Zwarte woud - koffie en taartje

 

Nog een fraaie dag die we benut hebben om naar het eiland Mainau te gaan. Nog nooit geweest (hadden we wel voorgenomen maar het kwam er nooit van) en nu dus maar de kans waargenomen. Wie weet komen we hier niet meer in de buurt…

Zwarte woud- bloemeneiland

Bloemen eiland, prachtig, kleurig en lief.. beetje truttig ook maar gewoon heel mooi, we hebben er echt de trip voor over gehad. 

Nu ga ik verder met mijn volgende rand voor de antieke quilt, een diamantenrand. En daarvan hoeven er maar 2 gemaakt te worden begreep ik uit de instrukties.

 

3 Reacties

  1. Hoi, wat een leuk appartementgebouw. Vooral die muurschildering beneden. Niet van echt te onderscheiden. Hihi ik hoor je smakken bij die taart.. mmm lekker hoor.
    Tot zaterdag, je neemt je antiekje toch wel mee om te laten bewonderen? Doeii tot dan.

  2. Bloemeneiland, zag het onlangs bij een concert op de tv, had er nog nooit van gehoord, maar wat zal het daar heerlijk hebben geroken! Nu je hebt duidelijk genoten van je uitstapje! Fijn dat ze zo blij waren met je schilderij! Ik vind die geschilderde figuren op de boerderij altijd zo gaaf om te zien! Nu nagenieten en succes met je volgende rand! Fijne dag
    Lida

Geef een reactie

