Workshop en meer

 
Zoooo, eindelijk weer een berichtje..!! en wat voor een …???

Eerst even laten zien wat ik tot nu toe gedaan heb. In het winkeltje geweest natuurlijk.. het blijft een snoepwinkel hoor..

2011_04030009

De afgeknotte diamanten rand zit inmiddels rond de antieke quilt. Ben nu druk met de flying geese rand. Met de hand… er moeten er 102 gemaakt worden.. er liggen er nu al 40 klaar dus het schiet op.

2011_04030010 En toen nog een tasje gemaakt (Meridian van Monkey Button) van wat reststroken van een balipop die ik gebruikt had voor een klein quiltje voor de winkel. Schattig he??..

 

En toen???

De klap was vandaag, de workshop met Sue Daley. !!!
Gisteravond hadden we al kennis gemaakt, lekkr uit eten geweest met Karen en Henk en Sue en haar echtgenoot. Vanochtend waren we al vroeg in de winkel om de koffie en thee klaar te maken, de tasjes met spulletjes voor de deelneemsters klaar te zetten en om de boel in de lesruimte beneden tip top in orde te maken.

Het was een belevenis. Sue geeft prima les, vertelt heel veel en je steekt er dan ook nog lekker veel van op. Paperpiecing -de Engelse manier- is haar ding. En ik moet zeggen, het heeft me ook wel te pakken hoor. Alle gepaperpiecte (goh, klopt dat woord wel???) wordt daarna op een ondergrondlap geappliqueerd. En ze maakt echt prachtige quilts !!! ik heb een filmpje gemaakt en wat foto's..

2011_04110003 2011_04110004 2011_04110005 2011_04110007

2011_04110006  

De video komt ietsje later.. ik moet de boel wel een beetje aan elkaar plakken he…

Zal zo mn Goodiebag eens pakken.. wat er in zat??
Twee lapjes om wat mee te proberen. Een zakje met daarin de papieren mallen voor een 8 puntige ster, een 6 puntige ster, vierkantjes en rondjes. Dit alles om de techniek te proberen. daarbij een lijmpen van Sewline en een paar naaldjes (van Sue zelf en een naald van John James). Daarbij een stuk garen (bobbinline van superior thread). Een aantal paperclipjes om eventueel de naadjes netjes naar binnen te houden. Een mooi tasje met oefenmateriaal toch??..

zo, nu naar mn filmpje !! 

7 Reacties

  1. hmm zo’n goodybag hadden wij niet op de workshop. Zie je wel dat ik naar jullie had moeten gaan. Ik had van Karen al vernomen dat jullie het zo leuk hebben gehad.
    Geniet lekker na.
    groetjes Elly

  2. Wat een leuke goodybag! Ook heel leuke foto’s van Sue in actie, ik ben heel benieuwd naar het filmpje, want ik heb helaas alle pret gemist! Groetjes
    Lida

  3. Ik heb wel MIJN Goodybag gemist!! 😦 Nee hoor… Hartstikke leuk dag gehad met jullie…. Groetjes Karen (Aztec Rose)

  4. Dat lijkt me een leuk dagje! Sue en Jim zijn inderdaad hele vriendelijke mensen en naaien kan ze als de beste. Heel vlug en heel netjes!

  5. Leuk je antieke.
    En wat een mooie tas.
    Gezellige workshop gehad.

  6. Je bent lekker bezig dat is wel te zien. Wat wordt je AQ mooi!!

  7. Dat was duidelijk een héél fijne workshop!
    Sue is een gezellig mens, hé, en je steekt er veel van op!

Geef een reactie

