Weekeind punt af

Weer terug van een lang weekeind met 54 mede-quiltsters. Heerlijk !!! in 1 woord. Ik heb genoten, het was als vorig jaar, bekenden terugzien, verder kletsen waar je vorig jaar gestopt bent.. slecht geslapen (alleen de 1e nacht, de 2e en 3e sliep ik beter maar ja, was ook vermoeider…)

Volgend jaar weer. Alleen dan in een andere lokatie. Deze keer heb ik op zondagmiddag om 3 uur symbolisch de deur achter ons dicht getrokken. Elst gaat plat, augustus is er nog een laatste afscheidsreceptie en dan is het weg…. We gaan nu naar Nunspeet, een optie op de lokatie is er al. Er zijn foto's rondgegaan en de dames hebben bijna unaniem aangegeven het gewoon te moeten proberen.

 

Nu weer terug naar alle dag. Afgelopen dagen heb ik doorgebracht met de weer meegenomen spullen van de winkel (Aztec-Rose was ook in Elst) en het weer opruimen daarvan. Nog een stapel boeken terugzetten en dan is het echt gedaan en kan ik verder met mijn kennismaking met de Bernina 820 machine. 

Met deze machine ga ik op de longarm tafel quilts quilten. Een service van de winkel. Misschien zelfs wel mogelijk om de dames zelf te laten doorquilten… dat moeten we nog even bekijken. Voorlopig moet ik vriendjes worden met die 820 !!! Vanmiddag neem ik een klein quiltje mee om eens te oefenen met de BSR.

Aztec-Rose en Japan 

De winkel Aztec Rose is gevraagd mee te werken aan het maken van flanel quiltjes voor kinderen die slachtoffer zijn geworden van de aardbeving en tsunami in Japan. Quiltmania (de uitgever) organiseerd dit alles maar vraag quiltwinkels te helpen. We gaan proberen een aantal dagen te organiseren zodat we met hulp van de quiltsters een aantal eenvoudige quilts kunnen maken die dan worden opgestuurd via Frankrijk naar Japan. We hebben al een aantal doosjes flanel, nu nog fleece dekens die als achterkant/vulling kunnen dienen. De lijst met quiltsters ligt al klaar en kan zo aangeschreven worden. Een prachtige aktie die de kinderen in het getroffen gebied misschien wat steun en warmte kan geven.


Geef een reactie

