Weer eens een teken van leven – Bessie en Ruby

Weer eens een teken van leven, het was al weer lang geleden.

Afgelopen zaterdag hebben we weer een bee gehad met ons groepje, heerlijk met elkaar werken aan ons eigen werk of zoals deze keer werken aan een kerstproject.
Voor dit project moesten we een logcabin maken van 41 cm in het vierkant. Een haardvuur van 14 cm en daarom heen 7 stroken van 2 cm.

Daarna moest het blok versneden worden. Je kreeg dan 8 punten. Van die punten kon je boompjes maken of een ster.  Wanneer je boompjes maakt moest er een stukje afgesneden worden en dat afsnijseltje kon dat weer gebruikt worden in de ster.  We moesten onze naaimachine weer meenemen. Deze keer mocht Bessie mee (mijn FW uit 1952) want Lady was nog druk geweest met het naaien van de babyquilt.

De foto's die ik hier plaats heb ik gepikt van onze Bee-hof-fotograaf.

9LogCabin+voor+versnijden 
Dit zijn de Log Cabins die we als huiswerk gemaakt hebben. Je ziet, totaal verschillend van kleuren.. Het moeten natuurlijk wel kerst-dingen worden.

16zover+zijn+we+gekomen 
 Hier zijn al wat bomen te zien. Middenboven een klein deeltje van de ster die Mieke begonnen is. Mijn wit/creme/naturel boompje moet uitgroeien tot een tafelloper. Ik zal daarin ook nog wat linnen gebruiken, de stammen van de boompjes zijn van linnen en ook de punt van de bomen. Hoe ik het verder ga oplossen weet ik nog niet.

Intussen ben ik heel druk met het doorquilten van de babyquilt, op de grote quilttafel in de kelder van de winkel heb ik de machine kunnen gebruiken als longarm.. Wil eerst nog verder oefenen op een oefen lap want er moet wel heel veel sturing gegeven worden aan de tafel. Dat zal later nog wel eens komen. Eerst deze quilt af, dan het lopertje, daarna nog een bies langs een raamwerk, nog wat quilten aan japanse popjes en als dat allemaal gedaan is heb ik nog een grote quilt liggen die ook op die tafel gequilt mag worden.

3 Reacties

  1. Prachtige resultaat met zo’n mooie stoffen!

  2. Prachtige boompjes! En je hebt nog drukke dagen voor de boeg als ik het zo lees!

  3. Leuk die boompjes die je kunt maken van versneden blokken.
    Succes met het machinequilten onder de knie krijgen.

Geef een reactie

