Kadootje

Vandaag hadden we met onze quiltgroep de RotterdamBee een leuke dag. We zouden onder leiding van een van ons een tas gaan maken.

We moesten 4 stofjes meenemen. en nog wat zaken voor de tas. Ik had gisteravond laat nog even wat stoffen uit de kast getrokken van een oude Windham serie.. wel mooi en geheel niet wat ik normaal zou kiezen.

Gewapend met 2 zwarte koffertjes en mijn quiltkoffer toog ik naar Capelle. En toen eenmaal daar kon ik een van die koffertjes aan mijn zus geven. Er zat nl een papiertje aan het handvat van het koffertje waar haar naam op stond..

En ze was zo blij met wat er in het koffertje zat…
Ze vond in het koffertje een klein zwart machientje, een 221. Het machientje kwam een aantal weken geleden binnen en vond het echt zo mooi, de verf prachtig en na het proberen naaien wist ik dat deze voor mijn zus zou zijn. Met diezelfde zending kwam er nog een machientje en dat heb ik zelf gehouden.. kon het niet laten.
Het machientje van mijn zus is van 8 januari 1957 (ze is zelf 1 dag en 5 jaar later geboren !!) en die van mij is van 1952… ik ben dus ook wat ouder..

Oja, de tas waar we vandaag aan gewerkt hebben is nog niet klaar maar wordt wel leuk !!
En zoals gewoonlijk hebben we veel plezier gehad, lekker broodjes gegeten en als afsluiting "eikeltjeskoffie" gedronken !!

 

4 Reacties

  1. En of ik blij was… wist gewoon niet meer wat ik moest zeggen… besef wel dat ik een enorme bofkont ben met zo’n zus!
    Intussen is hij ook bewonderd door de familie thuis en staat hij op tafel te glimmen, door een behandelingetje met autowas. Morgen even nieuwe schoensmeer kopen voor het koffertje en dan is alles om door een ringetje te halen. Hij is zo mooi….. en naait zo lekker en maakt een leuk geluid. Hij ruikt ook naar ‘vroeger’.
    Ing, een diep dankjewel van je zus.

  2. Geef mij ook zo’n zus. Ik kan mij voorstellen dat Laura hier heel blij mee is.
    groetjes Elly

  3. ooh, Laura heeft ook een F’je! super!

  4. Eikeltjeskoffie, bestaat dat nog? Heb het in een ver verleden wel eens gedronken. En wat een leuk cadeau voor je zus! Ben benieuwd naar de tas.

Geef een reactie

