De dag voor……. en 10 stuks en meer

 De dag voor mijn 55e verjaardag is leuk geweest. Hubby wilde vandaag naar de stad, naar Rotterdam. Om half 10 zaten we al in de auto richting Metro.

We waren dus lekker op tijd, lekker gewandeld door het centrum van Rotterdam, het was niet zo heel erg druk en het was zeker niet warm, niet heet !! Een kop Italiaanse koffie (grote kom koffie met heel veel slagroom) en een brownie maakte dat we lekker verder konden. En toen kwamen we bij de boekhandel. Een levensgrote advertentie aan het raam voor een e-reader.

2010_07230001
  Deze dus. Mooi he??? Intussen al 2 boeken gedownload en nog eentje gekocht. (de eerste van Stieg Larson en 2 van Heleen van Rooijen) en er zullen er vele volgen.

 

2010_07230004
Dit is nog een quiltklusje van afgelopen tijd – het lag er al even maar moest nu gewoon af. Er gaat nog een smal biesje langs en dan kan ie opgehangen worden. Het is "hekwerk" met de machine, een smal festonsteekje en heel veel bochtenwerk. Het is een stalraam. Tussendoor heb ik nog een driehoekig klein naai-etuitje gemaakt waarvan ik geen foto heb maar die komt nog wel.

2010_07230003 En om het toch even over de hobby te hebben ook maar even laten zien wat ik laatst nog geschilderd heb. Het is een tweeluikje, stilleven. De doekjes zijn 30×30 cm dus echt wel klein. Priegelwerk was het wel maar heel erg leuk. Ze moeten naast elkaar hangen natuurlijk, de achtergrondkleur loopt over de 2 doekjes door en ook de tafel waarop de emaille kan en de fles staan loopt door.


Tussen het laatste logje en deze is er aardig wat gebeurd. Mijn nieuwe featherweight machientje draait en naait als een zonnetje, het smeren en olieen ging echt heel erg goed. Mijn enthousiastme was zo aanstekelijk dat Karen er ook wel eentje wilde. Dus ebay maar weer geraadpleegd en we hebben er eentje gevonden. Karen ging bieden en ook zij "won"  een machientje, ook een 222K.
En toen was het hek van de dam, ja echt waar.

We vonden een man die er een flink aantal had staan. HAD… want het komend weekeind worden ze opgehaald uit Engeland door de man van Karen en mijn hubbyen zijn ze dus van ons. We krijgen dus 10 van die prachtige machientjes. 2 x vlakke plaat machientjes (221K) en 8 !!!!!!! vrije arm machientjes.
Ze zijn van verschillende jaren, nagekeken en bijgesteld als dat nodig was, (ze komen van een naaimachine monteur dus die heeft ze helemaal afgesteld en zo) gesmeerd en geolied.

En als we ze extra hebben opgepoetst mogen ze naar een nieuw bazinnetje !! want wat wil een mens nou met zoveel machientjes??.. Oja, alle machientjes hebben een eigen koffertje en natuurlijk wat extra voetjes en toebehoren.

Ik verheug me op dinsdag wanneer we ze kunnen uitpakken !!

5 Reacties

  1. Hallo Ingrid
    Bedankt voor je reactie op mijn blog en welkom op de group.
    Ik heb de ereader pocket edition. Ideaal. Je kunt ook nog boeken gratis downloaden bij bol.com.
    En wat spannend met de FW. Prachtig dat hekwerk.
    Een hele fijne verjaardag morgen. Alvast van harte gefeliciteerd.
    groetjes Elly

  2. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen. Ik hoop dat je net zoveel plezier hebt van je e-reader als ik van mijn Kindle. Ben ook met het eerste boek van Stieg Larson bezig. Zo, zo, een handeltje met Featherweights. Groetjes uit Duitsland

  3. Gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent lekker verwend met een e-reader. Leest dat nou plezierig?
    En een handeltje is van die prachtige oude naaimachientjes, leuk hoor.
    Geniet maar van het uitpakken.

    Groetjes
    Berna

  4. Proficiat met je verjaardag.
    En een handeltje in machientje ? Heb je al kopers ? misschien deelnemers van het quiltweekend ? succes.

  5. Fijne verjaardag Ingrid! Je hebt een leuk cadeau gekregen zeg.
    En dat hekwerk is Oooooh en Aaaah zo mooi!
    10 FW’kes!!!! Wooooow!
    Goe weekend!

Geef een reactie

