Wazig………

Sinds gistermiddag heb ik een nieuwe bril, zou nu alles weer goed en helder moeten kunnen zien. Niets is minder waar… ik zie wazig, onduidelijk en ik wordt eng van het kijken….

Hoe dat komt????? tsja.. de leeftijd heeft toegeslagen… ik heb een varifocale bril… zo eentje waarmee je kunt lezen en ook veraf de zaken helder ziet.

Want mijn zicht verder weg werd ook wat minder.. De oplossing is dus zn bril met dubbele mogelijkheden.

Het zou een kwestie van wennen zijn zei de verkoper. Als ik er binnen 2 maanden niet aan gewend ben mag ik het ding omruilen voor 2 aparte brillen. Ook mag ik binnen twee maanden een opwaardering van glazen vragen. Er zijn 4 soorten glazen. ik heb de 1 na minst goede…

Niet de slechtste – daar is het stukje waarmee je kunt lezen (in mijn geval quilten !!!!) het smalst en dat leek me niet handig. Nu heb ik het glas daaropvolgend, dus het lees (in mijn geval dus quilten!!!)gedeelte is ietsje breder.. Als ik zit te werken kan ik mijn steekjes weer helder en goed zien maar ik moet niet proberen om het patroon wat ik zit te quilten buiten dat leesgedeelte te bekijken, dan word ik eng…brrr….

Ben bang dat ik binnen 2 maanden nog een keertje wat geld moet uitgeven om dat bredere lees-(voor mij dus quilt)gedeelte te krijgen.

Ik ga nog even verder met wennen aan mn bril……

4 Reacties

  1. Ooow, sterkte ermee! Een nieuw montuur is al wennen, aan zo’n glazen wil ik nog niet denken.

  2. Hoi Ing, stug volhouden hoor, bij mij heeft het 2 weken geduurd voordat ik gewend was. Weet nu niet beter. Je moet ook de houding van je hoofd veranderen, dus niet met heel je hoofd naar beneden kijken, maar alleen je oogopslag (eehhh neerslag?) naar beneden. Snappie??? Succes! Groetjes Laura

  3. Niet opgeven Ingrid! Bij mij duurde het ook even vooraleer ik het gewend was! Maar nu zou ik niet meer zonder kunnen.

  4. Komt wel goed hoor met die bril, Ingrid, even wennen vooral als je de trap af moet. Ik heb om te lezen in bed nog wel een aparte leesbril, gr. Femke

Geef een reactie

