DJ – mijn 10 jaren project

2009_09180001 Hier maar weer eens een update van mijn Dear Jane.

Juni 2000 ben ik begonnen met het eerste blokje van deze quilt, het boek was besteld en gelezen. Toen kon het patronen verzamelen en tekenen beginnen. Op een e mail lijst op het internet kwamen de meeste patronen vrij van de blokken zodat ze makkelijk als paper piecing getekend konden worden. Heel veel van de blokjes heb ik met de hand gemaakt, de meeste eigenlijk wel. De quilt is in segmenten gemaakt en zo kon ik de delen ook makkelijker doorquilten en daarna aan elkaar zetten.

Op dit moment is de border aan de "onderkant" van de quilt aan de beurt om gequilt te worden, nog 10 schulppatronen en dan kan ik de hoek om naar de volgende en laatste border.

Aan de bovenkant komt geen border, een smallere rand zonder schulpen met een simpel quiltpatroon.

Zou ik juni 2010 halen met een affe Dear Jane????

4 Reacties

  1. Tuurlijk, kom op Ing, je kan het !!!
    Nog even stug doorquilten, je heb nog drie maanden.
    Heb je dalijk nieuwe meubels en een nieuwe quilt op bed….
    Succezzz, groetjes van je zus

  2. natuurlijk is die quilt volgend jaar af!

  3. ‘k Heb hier ook wel een zweepje liggen. En nee, het is niet van Yvonne. ’t Lukt je wel!

  4. LOL, er wordt al met ’t zweepje gezwaaid!
    Het gaat je zeker lukken Ingrid, “gewoon” even doorbijten! 😉

Geef een reactie

