Met sterren in de hoeken

Voor de Antique quilt (waarvoor Gudrun het patroon heeft nagetekend) moesten er grote driehoeken gemaakt worden met sterren en bloemen.

2009_07290105_2 Nog steeds met dezelfde stapel stoffen, zwart, rood en een beetje goudgelige op een creme ondergrond. Hij wordt heel erg mooi.

Nu voor de volgende ronde een donkere rand en daarna weer sterren, 24 stuks !! Ik denk van dezelfde maat als de sterren die nu in de hoeken zitten dus kan ik de mallen weer gebruiken. Ik ga eerst de sterren maken en aan elkaar zetten, dan kan ik aan de hand van die sterrenranden voor het effen tussenrandje de breedte bepalen.

Nu voor onze vakantie wil ik de stofjes vast snijden en de blokjes zo voorbereiden, dan kan ik in de auto lekker wat handwerken, de blokjes kunnen dan onderweg groeien!!

2009_07290107 Deze kist staat me al een flinke tijd in de weg, hij staat in mn hobbykamertje maar ik gebruik hem niet, het is een sta-in-de-weg. 2009_07290110 Er is een bakje in en onderin de kist is ook een verdeling.

Het was een kartonage project een aantal jaren geleden, Kevin en R. woonde toen bij ons op zolder en hun kitten Chief lag heel graag in de kist als ik eraan aan het werk was. De kist is naaikistje geweest, heeft beren-handwerkspul moeten herbergen en staat nu al een poosje leeg.

Wat moet je er dan mee he?? Naar marktplaats dan maar????

2 Reacties

  1. Woooow, je antieke wordt mooi!
    En toch ook een mooie kist!
    Goe weekend!

  2. zo nieuwsgierig naar de volgende stap? LOL

Geef een reactie

