Heet, heter, heetst

Heet, heter en heetst. Dat komt op onze aanrecht, heet water wel te verstaan.
Otto heeft de knoop doorgehakt, we krijgen een quooker. Quooker

Een extra soort van kraan op het aanrecht waar dan wel kokend water uit komt. Te gebruiken voor thee, voor koken van aardappels… noem maar op.
Voor alles waar je kokend water nodig hebt… Toen we naar ons huis verhuisden hebben we even overwogen om het bij de installatie te laten monteren.. maar niet gedaan (de bodem van het spaarpotje was toen leeg) en nu dus een beetje spijt….. Hij is besteld en een goede vriend (tevens aannemer en installateur) zal het ding dan plaatsen.

Intussen ben ik braaf bezig met de blokjes van Guute, het vierde blokje heb ik nu onder handen dus ik ben bijna ingelopen. Het 5e blokje moet weer gelijk worden aan het 3e..

Morgen krijg ik het druk dus het quilten ligt dan even stil, er komt een deskundige van het GIW (Garantie Instituut Wonen) om alle door ons geconstateerde gebreken aan ons gebouw op te nemen, te beoordelen en door te geven aan de Arbiter die er een oordeel over velt. Dan zal de ontwikkelaar/aannemer zaken moeten oplossen en wellicht als ze niets oplossen kosten moeten vergoeden o.i.d.

Later kan ik dan nog wat blokjes aan elkaar zetten voor een troostquilt, de 4e inmiddels. Het is eigenlijk geen quilt want het wordt op een fleece deken gestikt maar goed…..het geeft troost en comfort, deze keer voor iemand die een nieuwe heup heeft gekregen..

3 Reacties

  1. Een quooker? Weer wat bijgeleerd!
    Hopelijk komt het allemaal goed met die meneer van GIW en de Arbiter.
    Blokken maken is zeker leuker…

  2. ‘k Voel me dom: ik ken dat woord niet eens. En braafkes verder werken aan het bommetje: zo voorbeeldig.

  3. Quooker?? Wat een geniaal apparaat, zeg. Ik heb even op de website gekeken en ik denk, dat ik zoiets in mijn nieuwe keuken ook laat inbouwen. Scheelt weer een waterkoker.

Geef een reactie

