Suizen en piepjes

Vandaag moest ik op bezoek bij de KNO arts hier in het Zwijndrechtse ziekenhuis. Vorige week was ik nl bij de huisarts geweest voor wat gehoorklachten. Suizen en minder horen.Tinnitus Hier kan je er wat meer over lezen.
Na een simpele gehoortest werd ik doorgestuurd naar de KNO arts voor een uitgebreide test.
Dat was dus vanochtend.

Allemaal piepjes, hoog en laag, hard en zacht, links en rechts, nog hoger en lager, nog harder en zachter….
Resultaat was een papiertje met daarop rondjes en kruisjes die een neergaande lijn weergaven. Mijn gehoor is dus slecht..
Ergens mis ik z’n 30% van mn totale gehoor, rechts iets meer, links iets minder.
Volgend jaar mag ik me weer vervoegen bij die KNO-heer om eventueel weer een nieuwe test te laten uitvoeren en dan te zien hoever de boel achteruit gegaan is. Tenzij ik eerder minder zou horen, dan mag ik ook eerder komen.

Tot dan zal ik het moeten doen met minder…. jammer maar nog niets aan te doen..


Ik heb me verder vandaag maar bezig gehouden met mn laatste schilderles. Hondje Rix is nu af en mag als ie droog is (het is olieverf immers) naar zn baasjes en de liggende leeuwin is ook klaar. Deze laatste zal iets langer nodig hebben voordat ze droog is want er is veel verf gebruikt met het paletmes.
Morgen zal ik proberen wat foto’s te maken en hier te showen.

4 Reacties

  1. Ai, dat klinkt niet goed. Hoewel, je hebt nu van die hoorapparaatjes die je bijna niet ziet en heel goed zijn. Beter zoiets dan bijna niets horen.

  2. Balen van je gehoor. Ik hoop voor je dat het niet snel verder achteruit gaat. Ik ben heel benieuwd naar je schilderijen.

  3. hopelijk blijft het lang op die 30 %!

  4. ‘k Duim hoor dat het niet nog verslechtert!

Geef een reactie

