frame en gelijk een affo

Net in het oude jaar -31 december- heb ik nog een Flynframe aangeschaft. Het werd te koop aangeboden op de quilten.pagina en ik ben er mee aan de slag gegaan. Opgehaald in Oudewater wat een prachtige rit was door het besneeuwde land.

Nu ligt het frame bij mijn naaimachine en heb ik er zelfs al een quiltje mee doorgequilt. Normaal zou er dus eerst geoefend moeten worden met een proeflap maar ik nam gelijk een quilt.
Het begin was best wel even wennen en zijn aan het begin dus iets steviger gequilt.

2009_01070002 2009_01070004 Hier de machine en het frame met de quilt erin.

Op de meest rechtse rol komt het gequilte deel, op de meest linkse rol zit de achterkant stof gerold, op de middelste rol is de top gerold. Daartussen ligt een rolletje vulling. Dat wordt glad tussen de beide lagen meegevoerd.

2009_01070005

Met een klein uurtje werk was het gedaan, toen een biesje erlangs en ophangsleuf… klaar

2009_01070013Op naar de volgende….

4 Reacties

  1. Nu kun je flink doorwerken hé,moie affo.Succes met de volgende.

  2. die quilt komt me bekend voor ;o) meebrengen het volgende quiltweekend hé!

  3. Ik herken de quilt ook! Amaai, da’s durven,niks geen proeflap! Chapeau, ’t is erg mooi gedaan.

  4. Ik heb dat Flynn frame op een beurs gezien en vond het eigenlijk geniaal van eenvoud. Fijn, dat het je allemaal zo makkelijk af ging.

Geef een reactie

