Achteruit naaien

Dscf0032 Wanneer je even je hoofd naar de linkerschouder beweegt zie je mijn begonnen quilt van stroken (Jellyroll nr 4) Heel leuk om te doen hoor, alles netjes gesneden en bij elkaar gelegd voor de banen.
En dan is het een kwestie van aan elkaar stikken. Wanneer je dat niet constant achter elkaar doet krijg je problemen.

Op mijn machine, Husqvarna, zit een speciale instelling om een 1/4" te kunnen stikken. Dat heb ik met drie van die stroken gedaan, heel braaf.
Maar de laatste dagen heb ik diverse keren de machine aan gezet en wat strookjes aan zn lange strokenbaan gestikt… en ja hoor, de instelling niet juist gedaan, gewoon de normale stiksteek gebruikt.

Dus ik moest achteruit naaien.
Dat is nu gebeurd en kan ik weer verder, ik moet nog 1 lange strokenbaan maken en een paar stroken aan de 4e baan stikken. Dan kan ik de stroken aan elkaar gaan zetten.

Na deze Jellyrol liggen er nog 6 of 7 om quilts van te maken, maar misschien ga ik die wel een beetje bijelkaar gebruiken. Veel Modastoffenseries kunnen heel goed met elkaar gemixed worden zodat ik toch een grotere quilt kan maken voor op een bed.
Deze strokenquilt moet natuurlijk nog doorgequilt worden en daarvoor wil ik een lang veer patroon gaan proberen……. wordt vervolgd..

6 Reacties

  1. Ziet er heel leuk uit hoor.Succes verder.

  2. ’t wordt -ondanks het achteruitnaaien- heel mooi! benieuwd naar de plannen met je volgende jelly rollen!

  3. Wat een vrolijk quilt wordt dat !

  4. Oooh Oooh, een braid! Die staat hier ook op de WIM-lijst! Mooooooi!

  5. Wat is ’t ie mooi! En probeer toch meer vooruit dan achteruit te naaien!

  6. Wat een blije kleuren en een leuk patroon.
    Heb je Jellyrol’s gehamsterd?

Geef een reactie

