Joepie

Joepie, het dubbelen van een quilt is opeens geen gedoe meer. Voorheen moest je een grote lap stof op de grond vastplakken, daarop moest dan de vulling en daarbovenop de top. Dat alles moest dan geregen worden, kruislings en naar alle kanten glad en recht. Het was een kruipen over de grond.
Later had ik een grote hogere tafel waarop de quilt gedubbeld kon worden maar nog steeds was het rijgen geblazen. Een rotwerkje.

Toen kwam de spuitbus !!! anti-milileu natuurlijk maar met die spuitlijm scheelde het al weer een heel stuk.. Tot vorige week was dat toch ook nog een klus, het huis moest na het spuiten gelucht worden want er bleek nogal een chemisch luchtje te hangen in de werkkamer.

En nu heb ik een microstitch !! een machientje waarmee je heel kleine tackjes in een quilt "schiet". Heeeeel simpel… alleen jammer genoeg kan ik er geen foto van laten zien want de camera kan nog niet met de oude computer communiceren… 😦

4 Reacties

  1. ik ga me toch ook eens zoiets moeten gaan aanschaffen, ik hoor iedereen vol lof!

  2. Veel microstitch plezier.

  3. Jaja, een erg handig hebbeding, hé!

  4. En nieten maar! Ik geniet ook van mijn machientje.

Geef een reactie

