Foto’s en een nieuw rijbewijs

Gister naar het gemeentehuis gegaan voor een nieuw rijbewijs. Maar eerst moest er een pasfoto gemaakt worden want er was er niet eentje meer die nog wel goed leek.
De fotograaf deed zn best en de foto’s waren best wel aardig. Tsja, mn hoofd een beetje photoshoppen mocht natuurlijk niet..jammer hoor..
Dan door naar het nieuwe gemeentehuis in Zwijndrecht, de entre was nog niet klaar, overal zand en de parkeerplaats was nog een grote bouwput. Misschien – ooit- wordt het een mooi plein waarvoor heel veel geld is uitgegeven. Zeker omdat burg. en wethouders hebben besloten het plein te verfraaien met kunst !!! KUNST met hoofdletters, het mag alles kosten.

Maar goed, ik moest even wachten en mocht toen een soort van vitrine instappen naar een dame achter een tafeltje. Ze wilde mijn foto hebben. En die was niet goed, er waren geen oren op te zien !!!… of de fotograaf dat niet gevraagd had : of ik mn haar niet achter mn oren wilde doen.. pfffff… er kwam rook uit mn oren, wat een gezever.
Later op internet opgezocht wat de bedoeling was van die pasfoto, het is de bedoeling dat de beide zijkanten van het gezicht te zien zijn, er mag dus geen haar overheen zitten. En dat was bij mij dus prima in orde. Alleen de interpretatie van de gemeenteambtenaar was dus dat er oren zichtbaar moesten zijn. Ik heb maar nieuwe foto’s laten maken en heb heel demonstratief het haar achter de oren gestopt. Volgende week vrijdag is het nieuwe rijbewijs klaar.Rdw_rijbewijs_2006_vz_96dpi_170

dit is een voorbeeld, ben ik dus niet !!!

Een creditcard modelletje, lekker makkelijk in de tas of knip..

3 Reacties

  1. Ja, in zo’n geval zou er bij mij ook stoom uit mijn oren komen.
    Goed weekend !

  2. Jaa en je mag ook niet lachen en je oren moet je zien en je mag ook geen bril op en en … maar als je een moslima bent met een hoofddoekje???? Mag je ook niet lachen dus ;-))
    Tot morgen, doeii

  3. Hier zou ik ook heel kwaad om worden… ze kunnen soms zo moeilijk doen.
    Fijne zondag!

Geef een reactie

